| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Zetec / OMEX frågor
|
2214 besök totalt |
|
Zetec / OMEX frågor
Är det någon som vet vilken startmotor jag skall ha ? Fakta: Zetex, typ 9 låda, RS 2000 bellhusing och starten måste sitta på v sida. Nästa fråga är hur kopplar man in varvräknaren på ett omex 100 ? blir inte klok på prinsip skissen som följde med. tacksam för svar !!!
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Lite osäker på vilken startmotor du kan ha med RS 2000 sprängkåpa, jag har sierrans sprängkåpa och då skall man ha Sierra automat startmotor... har för mig att man kan använda manuella sierrans start, men är osäker
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Jag har provat Sierra manuell start till min Sierra spängkåpa och det fungerade inte den sticker in c:a 15 mm länger och tar i svänghjulet och när jag försökte starta tog det tvär stopp
Byte till en Sierra automat och det fungerar perfect
//Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Gjorde samma misstag också först ... menade att man ev kunde använda manuella starten om man hade RS 2000 sprängkåpa
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
|
startmotor
Var på skroten och fick med två startar hem ! Sierra manuel (pinto) passade inte Sierra automat passade nästan men då sticker solinoinden ner 20 mm underbilen. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Hej
Jag tror du skall ha en startmotor som heter LRS707 http://www.woodauto.com/Component.aspx?Ref=STR50041 Monterar man denna på höger sida som hamnar solinoinden på undersidan och det borde innebära att monterad på väster sida blir det uppåt. Jag tror att Rodseter Bil AB säljer dessa http://www.roadster.se ring och prata med Bosse. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
|
Start motor
Den ser ut att passa jag ringer Bosse ock beställer !! Hoppas att dom inte är så struliga som förra gången. Tackar för tippset _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Klart !!
I dag kom start motorn !! Jag var in på Meka i fredas med specifikation som KELAND fixat och det var en start som ej såldes i sverge så dom tog en i från Tyskland på plats i dag suveränt !! Tackar Kenland _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Zetec / OMEX frågor
|
2214 besök totalt |