Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer 550 på Spa - GTR 2002 | 5254 besök totalt |
Eftersom detta har blicit en poppis bil på en poppis bana kan vi väl resonera lite om setup på för just den bilen och banan.
Jag upplever största bristen med "standard-setupen:en" (550_DA_Spa_V2 tror jag) är i Bus-stop, och utgången första två-tre sekunderna efter busstop. Den "känns" som att bakvagnen studsar och blir orolig. Skriver "känns" inom citiationstecken eftersom jag hör utan ForceFeedback! Det äv väl snarare så att jag ser och hör att bakvagnen studsar Upplever ni andra de så oxo? Vad är den rätta medicinen isf? Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||||
Tyvärr får jag inte fram studsarna riktigt bra genom min FF-ratt, men visst sjutton hoppar bilen. Är inte receptet att köra mindre över kanterna?
Det verkar guppigt efter utgången också, men jag går på trean där för att inte tappa bakvagnen. Hur ska man justera kopplingen för att kunna släppa den bra? Jag har bara en knapp för det, men den startar lite tvärt. Vad betyder den röda varningssignalen som dyker upp då och då? Då menar jag inte den som ser ut som en kylare eller en bensindunk... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ja, precis så, det hoppar efter utgången oxo! Inbillar mig att man skulle våga gå på gas bra mycket tidigare där om det inte hoppar så förbaskat. Koppling vete tusan. Hmmm, vet inte vad den varningssignalen är. Men slå så att du får fler kommenterer. Det blir en himla snackig engelsk kommentator, men man får veta mycket! Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||||
Menar du symbolen med den röda "stoppspaden" och en bil framifrån? Ingen aning, men jag körde in i depån, mina mekaniker grejade lite och så var den borta... Fast det kunde ju vara kul att veta. Kan ni inte titta efter i era manualer? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hur attackerar ni Eau Rouge? Jag har provat lite olika varianter, men hittar ingen som känns helt bra. Jag har en tendens att vara till vänster om den vänstra banmarkeringen uppe på krönet när jag tar i lite extra.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hmmmm, jag tror jag läste någonstans att bränsleförbrukningsberäkningen i spelet var fel för GT-bilar, hade nått med varvtal att göra. Det låter ju möjligt att det betyder "kom in och tanka" Jag har spanat i lilla manualen, men jag hittade inget! Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Det är väl den enda sväng jag får till... Jag förutsätter att du inte släpper pellen i botten nånstans... En del ut i gräset i "vänstern". Direkt efter botten fullt rattutslag åt höger (med massa tryck mot backen tack vare svackan) så man går ut på högercurbsen ganska ordentligt och sen är det bara att be en bön att det räcker i vänsern över krönet. Brukar grensla curbsen ordentligt, hehe. Med Viper och Lister är det svårare pga mer understyrning (Maranellon styr VERKLIGEN in mycket bättre!!!! ) så där hamnar jag utanför curbsen uppe vid krönet ganska ofta (och in i räcket ibland ) Vad har ni för fart i kmh när vänster armco "tar slut" strax efter krönet??? _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag har funderat på om jag fuskar där.... jag håller fullt hela vägen på sexan. Men jag har absolut inte fullt rattutslag åt höger nere i svackan. Däremot så kommer man ju rätt långt till vänster ute på nya asfalten uppe på krönet. Det är just det jag funderar på om det är fusk, för det går mycket fortare än AI-spelarna just där. Ska kolla hastighet i telemetrin nästa gång kjag kör. Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Det hjälpte att hålla stumt genom Eau Rouge. Jag körde ett 2.20-varv och vid andra mellantiden varvet efter låg jag -1,3s sen klantade jag till det i Bus Stop och körde 2.19.9-nånting.
Nytt försök gav 2.19.765, men det finns mer att hämta. Magnus, om det är där räcket är som mest i vinkel mot vägbanan du menar så har jag 251km/h där enligt telemetrin. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hehe, så kan det gå när man hamnar utanför banan, den buggen finns lite överallt.
Angående spa som jag som bäst kört på 2:16 ngt så är mina rekomendationer (de spår jag fått best tider med) att man går in i eau rouge mycket mer ifrån höger än vad man tror. När man får till detta rätt så känns det verkligen som att man svingas genom kurvan. Bus-stop är helt enkelt bara ett jävla skit... mitt tips är att man kör den ett par ggr med hood-cam... man kommer upp en halvmeter och har lättare att hitta en rak-snabb linje genom skiten. Annars har jag också problem med att bilen inte vill få ner kraften i baken efter att den hoppat en bit... _________________ Kalle Larsson |
||||
Racingsimulatorer 550 på Spa - GTR 2002 | 5254 besök totalt |