| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Grenrörspackningen håller inte tätt vad göra
|
12 besök senaste veckan (5466 totalt) |
|
Mitt grenrör är ett helvete att sätta på
Blir tvungen att slita och dra + att det måste göras i rätt ordning. Resultatet blir att det läcker fins det någon gegga att lägga mellanmotor/ packning /grenrör? Quickfixes please Svetsa om blir till i höst... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Är det plant? Annars hjälper inte gegga heller. Ska man ha gegga så borde det vara sån där monteringspasta för avgassystem som ligger närmast till hands.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Jo det är plant . Ialla fall när man tittar på grejorna var för sig. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Testar annars finns det något bra pack mtrl att tillverka av själv? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Planslipa grenröret, kan ju vara nån tiondel fel nånstans.
Som packning kan du väl använda en tunn plåt 0,3 mm eller liknande. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Använder du gamla packningar? Jag brukar använda "Permatex" det är loctite som tillverkar det och finns i järnhandlar. Ser ut lite som cola och luktar mumma
_________________ Christian Bylund Bylund Automotive AB Svensktillverkade bromsbänkar. |
||
|
Provade själv biltemas avgaspasta på min 16v golf på skarven grenrör/byxrör (heter det så?) har hållt i 4 år och håller än. .. Och då var väl ytan inte sådär jätteplan.
vet att en känd motorbyggare/bromsare änvänder biltemas high temp silicone att täta headersen med när han bromsar vinkel 8ttår Funkar perfekt
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||
|
Plana grenröret är nog inte rätt metod i och med att man måste dra i det föra tt få det till rätt ställe= vinkelfel. i vinter skall jag göra en Flange som passar exakt.
Nya packningar. men de är kända som USLA.TAck till alla som hjälper till Vad gjorde man innan Rejsa fanns?
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Tack! Sånt ska jag handla imorgon! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
12 besök senaste veckan (5466 totalt) |