Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28269 besök totalt |
Kul att se att det händer nåt med bilen, och då förbättringar inte försäljning!
![]() ![]() ![]() Då blir det nog problem att hålla undan på parkbanan nästa gång nu när allt funkar så fint och hjulen pekar åt rätt håll. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Ja, 50 kilo lättare än min. ![]() Vad krävs för att köra på parkbanan? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
||
Just idag började jag pilla med elsystemet ![]() ![]() ![]() Men det kommer bli bra, så man vågar använda alla grejerna (exvis använda vindrutespolare == motor misständer). Nu är bilen dock mest död. Tutar man blåser man halvljussäkringen?! ![]() ![]() |
||
Låter som ett jordfel av den värre graden! Kolla jordkabeln mellan motorn och kaross till att börja med. Jag ska bespara dig kommentarer om italienska bilars tillförlitlighet osv.
![]() ![]() _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Det verkar som den kabel"stammen" som går genom balken under kylet är boven, halvljus går där såklart men oxo spolarmotorn + "säcken" sitter original på framskärmen så därför såg jag inte sammanhanget (spolarn är bakflyttad till utrymmet i torpeden där batterit satt, i sin tur tillbakaflyttat...) men kablarna går fortfarande en sväng förbi fronten (typ 2 m omväg, potentiell viktbesparing...!)
Digitalkamera + färgprinter är grymt att ha för före-efter mek speciellt med sladdar och alla skojiga färger...! man kan sitta hemma i soffan och klura. ![]() Jag har också bakbromsok på ingång nu, från Alfa 33 16V ![]() ![]() Nu börjar jag jobba igen imorgon dock ![]() |
||
Lite kortad arbetsdag idag och chans att meka lite. Bromsoken har inte kommit
![]() ![]() ![]() Soffklurandet var nyttigt! Med utskrifter av sladdarna och med lite kladd på var det bara att koppla å vips funkade allt. ![]() ![]() ![]() oje och jag ga oss på att lätta bort lite onödigt kablage typ elbakruta... som har switch och relä också. Men BMW måste ju provköras och skit snackas så det blev inte så mycket mer gjort sen. Är det nån som vet om man MÅSTE ha varningsblinkers för SBP? ![]() |
||
Va bra! Hummm... sladd + säkring + givare på vxllådan + mer sladd + två glödlampor + att det kan paja (om det ens funkar idag) Gööööööött! ![]() |
||
Tja,
nu har jag avverkat en såndär frustrerande kväll/natt i garaget. ![]() ![]() Som tröst satte oje och jag på kilovis med stripes på bilen. ![]() ![]() ![]() |
||
Tja,
dekaltrimskommentarerna [EDIT från gargaepolarna]var rätt ljumma.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elsystemsmekandet fortsatte och kablage till strålkastarspolar/torkare, varningsblinkers och massa reläer och skit som hörde till försvann samt lite onödiga kablar som elbakruta, kupebelysning (eller nåt) åsså en till som troligen gått till tankmätaren. Totalt blev det en imponerande härva och vilken skillnad! Resten av kablaget benades upp, rensades ut på och monterades tillbaka snyggt och fint och inte minst torrt! Nu funkar allt sådär "bra" som man vill,dvs inga trötta ljus, sega torkare och annat. Skön känsla att köra hem i mörkret med ett nytt tight elsystem... ![]() oerhört tack till oje igen då... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vete 17 hur jag nånsin skall betala tillbaka det blev ju ingen ![]() ![]() |
||
Ingen fara. Treffa kompisar är bland det roligaste jag kan tänka mig göra på en lördag(kväll). Och sen är det väl ingen fel om man meka lite samtidigt... Jag kan ger en liten preview på pimpificieringen: ![]() Jag håller med KRistoffer att det blev bra och snyggt. El systemet blev också riktig bra, men nästa gång skulle jag kanske håller tillbaka och inte säga: "Kom igen Kristoffer, vi fixa bara snabbt ..." ![]() ![]() Ses i morgon ![]() _________________ ![]() |
||
Här är lite tuta, kablar, reläer samt fästena för huv&baklucka.. ett par kg kanske...
![]() |
||
Av nån konstig anledning har en/vissa/alla Sud två tutor. Dessutom är det feta kablar till dem. Jag tror det är nåt italienskt, att man tutar ofta och ihållande.
![]() ![]() ![]() För att göra en lång historia kort så är en tuta borta (troligen efter en däckbarriärkänning) och den andra funkade inte pga smuts, fysiskt våld, jordfel eller nåt sånt, så bilen fick en extra besiktningstuta i våras. originaltutan har suttit kvar tillsammans med kablage men fick respass nu och jag kopplade grejerna som original nu när jag fick rett ut kablarna. Nya tutan sitter innanför hjulbasen men högre upp. ![]() ![]() ![]() Så jfrt original är det inte så mycket lättning men jfrt senaste månaderna är det iaf bättre... |
||
Från dagens körning fotat av oje
Vadning pågår ![]() Blåste som bara den gjorde det så bilden är lite suddig. ![]() |
||
Hehe, det förklarar saken! ![]() ![]() Elen kan inte vara så svår på bilen, jag gjorde ju all el till Westfielden på två dar över en helg och det är ju itne färre funktioner än vilken annan räserbil som helst. Det är skönt att veta att man kan lita på elektroniken, det värsta som finns är ju spökande elfel. (ta i trä ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28269 besök totalt |