| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
E30 M3 vs. Carrera GT vs. Nürburgring
|
2150 besök totalt |
|
http://www.dpccars.com/car-movies/08 Något för E30-fantasterna, Porsche- fantasterna och Ringen-fantasterna! Riktigt duktig förare i M3:an (även om GT:n kanske inte pushas till max)! Ha det gott! /Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
|
Sant! Kollade på filmen en gång till och blev väl inte lika imponerad andra gången! Förivrade mig av att han de facto såg ut att hänga på Carreran ganska bra vid en första titt.
När man tittar närmare ser det väl snarare ut som att han tar i för kung och fosterland och inte kör speciellt konsekvent alls och utan speciellt bra spårval! Blev däremot alltmer impad av Porscheföraren då han ser ut att köra ett ganska avslappnat varv, och vem skulle kunna göra det med en galen fransos med hävdelse-behov i baken när man sitter i den där kärran?! Det är ju dessutom alltid jobbigare att ligga före. Så jag reviderar mitt tidigare uttalande! Han kanske inte är så bra på att köra men likväl en trevlig film! /Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
om jag hade varit i Porsche förarens kläder hade jag släpt förbi BMW föraren, han verkar inte ha någon större koll enligt min mening. Vad gäller förarinsatserna i övrigt så tycker jag det räcker att konstatera att BMW föraren borde ha hjälm på sig. _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Bara för att han gasar på så mycket? För övrigt kör ju Porschen också om på höger sida... |
||||
Nä men BMW:n ligger onödigt nära enligt min mening vilket ökar rikserna för en olycka mycket. Jag kan inte förstå varför inte Porschen släpper om BMW:n. Ren idioti tycker jag, det är väl ingen tävling? _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
|
Personligen tycker jag det är väl svårt att dra några egentliga slutsatser bara genom att se en film.
Släppa förbi eller inte, ligga nära, fel spår tja för allt man vet kanske är det hans polare i carreran som bad om att bli filmad?? Kanske har M3 föraren ingen hjälm av den anledningen, då han bara skulle ta ett lungt varv o filma sin vän?? Kanske är det oxå därför carrera GTn håller ett mer idealt spår än polarn i M3 för han vill få bilen i Carreran linsen på ett bra sätt? Ja lite överdrivet kanske, men vem vet, inte jag, spekulera kan man ju göra när man i övrigt inte vet. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
_________________ Raymond Andersen |
||||
|
Nu blev jag som glad amatör lite intresserad av ni som tycker M3 killen kör dåligt, på vilket sätt kör han dåligt? Fel spårval? För slö körning? Jag med bara 5-6 varv på ringen bakom mig tyckte det gick hyffsat fort. Jag förstår iofs att Göte kör snabbare, men vad jag har förstått så kör inte stcc-förarna ifrån Göte...
_________________ Henrik Troeng |
||||
Ehh, nej jag kör inte ringen på 7.45 fullt varv, långt ifrån, dock vet jag en stcc förare som gör det i en csl, samt säkerligen två till stcc förare som kanske gör det i en CSL. Jag har en lång väg att vandra här på fulla varvet vill jag lova! Att köra halvt varv är inte det samma som sagt. I övrigt kan man ta tid på denna M3 från bron i starten till ex bergwerk och då får man sig en bild av om de går fort eller inte. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Hans spårval kan diskuteras!
_________________ Raymond Andersen |
||||
Var inte blyg nu... Nä men jag överdrev lite då kanske, men vad jag förstått är du snabb iaf. Men ok man kan säkert disskutera spårvalet då. Hmm jag tror inte jag ska montera videokamera i min bil iaf nästa gång
_________________ Henrik Troeng |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2150 besök totalt |