Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Rallyforum?
2344 besök totalt

Ska vi ha ett Rallyforum?
Ja
88%
 88%  [ 44 ]
Nej
12%
 12%  [ 6 ]
Totalt antal röster : 50

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Rallyforum?

Frågan har varit uppe tidigare.

Skulle man inte ha ett rallyforum är på rejsa? Vi är ju några rallyputtar här o som det är nu så tycker jag inte att det käns som att det fins nått naturligt ställe för sånna diskutioner.

Kanske ett "Allmänt Rallyforum" under "Allmänt banåkarforum" i forumnavigeringen.

Vad tycker ni?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Tycker det är skitkul när ngn lägger upp rallybilar här. thumbs up

Röstade ja för att kanske locka än fler grusnissar hit som kan bidra med svängglädje.

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

anser att man kan svänga på både grus och asfalt.. så ja dom ska få ett eget forumsdel om dom vill ha det..

BMW Abuser
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Stingray skrev:
anser att man kan svänga på både grus och asfalt.. så ja dom ska få ett eget forumsdel om dom vill ha det..

Gärna är väl något opartisk

Jag svänger både på grus/snö och asfalt

Kalix
Här sen Nov 2002

Kanske rallycross hamnar under den också då det är både grus och asfalt där med.

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Det finns ju många inom racing som försöker svänga på asfalt men det blir gruset i alla fall

Rally/Racing/Rallycross/Isracing/Drifting delar ju på mycket av lösningar och intressen. Lösningarna är lite olika pga målet men i stort sett är det ingen större skillnad.
En och annan kart slinker ju med också

I stort sett fungerar ju allt så länge som Magnus soffa passar

Men om ett eget underforum skulle behövas vet jag inte, men spårval och körteknik på grus eller grus/asfalt är ju lite annorlunda.
Banskisser med spårval på RCbanor?
Notbibliotek(går det att använda andras noter?) till samtliga sveriges rallysträckor?

Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Får föregå med gott exempel och lägga upp en tråd om bilen

Här sen Feb 2003

fler och fler använder ju sin banbil eller vad man nu ska kalla gatbil/clubban-bilarna på tex is. (jag är en av dem) sedan kommer faktiskt jag även fundera på grusdäck till min ev redan nästa år för att få pröva på den på mina vänners privata vägar i sveriges skogar.

tycker man kunde slänga upp ett forum som heter Rally/Rallycross/Isracing för att sammla allt på samma ställe. kan tom kanske locka ett par rallykilalr hit i det långa loppet. de rally forum som finns (som jag har hittat iallafall) är rätt fattiga och det är lite synd då sådana som bar bilar som tex jag (sierra cossie) kan dra nytta av rätt mycket innom rally världen vad gäller kunskap om bilarna mm. tror det kommer att löna sig att slänga upp en sådan forumsdel om vi har tur. är väl bara å testa om magnus godkänner dessa lustiga planer?

mvh C

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tycker oxå att dom rallyforum jag sett är rätt så fattiga. Det glappet skulle ju rejsa kunna fylla .
Vi får föra fram våran önskan till Mange så får vi se vad som händer.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Team Volvo 242
Karlstadtrakten
Här sen Apr 2006

Fredrik C skrev:
Tycker oxå att dom rallyforum jag sett är rätt så fattiga. Det glappet skulle ju rejsa kunna fylla .
Vi får föra fram våran önskan till Mange så får vi se vad som händer.

Fattiga var ordet
Jag är själv en allätare av underlag men främst grussprättare och hade förut stora problem att hitta svar på mina i bland ganska hrmm ehh "avancerade" frågor
Jag hamnade här efter ett tips från en kompis som åker bana och jag insåg redan efter några minuter att jag hade kommit rätt, eftersom jag fann svar på de flesta av mina frågor endast genom att söka genom forumet.

Ett rallyforum kommer att göra detta eminenta forum ännu bättre, och som avslutning vill jag säga till dem som ogillar detta förslag att........skall vi nån gång kunna få motorsporten accepterad och rumsren hos varje Svensson så är det samarbete över gränserna som gäller.
Vi har alla ett stort motorintresse oavsett om vi åker bana, grus eller på strippen och det borde förena oss i stället för tvärtemot som så ofta är fallet.

Tack för ordet.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Done!

Välkomna in och ni som hängt här får gärna se till o sätta tonen i forumet så att nytillkomna kommer in i stuket på vad som är okej och vad som inte är okej här. Dvs föregå med extra gott exempel är ni snälla thumbs up

Stockholm
Här sen Okt 2006

Trevligt med rally

Jag är ny här och allätare av motorsport

Rallyforum?
2344 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande