Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1641 totalt) |
Jo, förmodligen hade tiden varit något lägre då. ![]() 935 hette den när det handlade om Grp5-specade 930:or. Fanns även 934 som var specad för Grp4. "Moby Dick" kallades den sista förlängda verionen av 935 för. Första racet med Moby Dick var ett 6h-race på Silverstone i maj 1978. Man vann... I 24h på Le Mans samma år gick det inte lika bra. 8:a pga av div problem. Därefter placerade man bilen på Porsches museum. Moby Dick: ![]() ![]() ![]() Porsche/Kremer 935 K3: ![]() Porsche 934: ![]() Liten edit för er som gillar att åka rakt fram (utan att svänga): Moby Dick påstods klara av kvartsmilen under 9 sekunder... _________________ Anders Dauner |
||||
okej
![]() Då återstår enbart att någon lär mig hur "säljare" (ingen nämnd ingen glömd) hanterar de ombyggda 911 Turbo. Som t.ex. Flachbau nosen som enligt Kaisers gjorde bilen till en 935 istf 930 ??? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Englands GP 1978 gick på Brands Hatch... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
934!!!
![]() ![]() SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ska en Porker se ut!!! ![]() ![]() Fast det har jag ju sagt om andra modeller av det märket oxå, jag ser ju ingen större skillnad... ![]() ![]() |
||||
My bad...ska kolla uppgifter mer noggrant och återkomma! _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Ähhh, säljarskitprat tror jag ![]() "Fabriken" gjorde även bilar med slantnose/flachbau. _________________ Pär Hylander |
||||
En kul anekdot.
Min polares Far tävlade mycket med Porsche på den gamla goda tiden och blev allt som oftast inbjuden till Porsches tävlingsavdelning. En gång när han kom dit ville teknikerna visa honom något alldeles speciellt. De släpade in honom i det hemligaste rummet och där stod .....en 935:a. Detta var en bra bit innan Porsche visade den publikt. När han fick titta närmare på bilen undrade han vad pedalerna var gjorda av. -Titan, leicht und stark - blev svaret. På frågan vad växelspaken var gjord av blev svaret det samma. Vad han än frågade om besvarades med - Titan, leicht und stark -. till slut blev han lite iriterad och bekade på en chassidetalj som var mycket ljusare i färgen. Svaret blev. - Magnesium, Sehr Leicht und stark...... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
På tal om snabba porschar, här är en videoklipp med en ännu tuffare Porsche, 917:
http://www.holscope.com/74Carrera2.7 _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1641 totalt) |