| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Minsta generatorn jag kan ha (tips på liten) ?
|
1698 besök totalt |
|
Funderar på vilken minsta bil-generator jag ersätta min standard med ( standard miata-motor 1.6/1.8 L ) Jag har ett biltema gel-batteri i 12 V 12 A i bilen, men det sköter väl laddning-regulatorn i bilen om. Syftet med bytet är ju främst vikt-besparingen men bra om man får en extra ponny med bytet
http://www.biltema.se/products/produ Kanske har någon tips på generator från skroten - funderade på bilar typ Nissan Micra det borde väl har små generatorer ? /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
|
Utan att söka vill jag minnas att Daihatsu Charade skall ha riktigt små generatorer. De är iaf vanliga på sjuor och liknande.
Du har ju tur som har regulator i generatorn, för det har jag för mig att Charadegeneratorn också har (slå mig inte om jag har fel). om det är nån speciell årsmodell som har guldäggen vet jag inte, men det verkar vara Densogeneratorer du skall jaga. |
||||||
Har inte alla miator det ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Edit: Tänk att man ska behöva googla åt dig :
http://www.westfield-world.com/Daiha |
||||||
|
Jag kör med Daihatsu Charade generator i Raseribilen:
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Var det hyffsat "bolt on" eller mycket pyssel att få dit den ? Laddningsindikering - sitter det i generatorn ? /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Det var jätteenkelt; den satt i bilen när jag köpte den.
oj, så fel det kan bli. Laddningsindikeringen sitter självklart INTE i generatorn; det var laddningsindikatorSTYRNINGEN jag byggde om.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1698 besök totalt |