| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
vilka Rdäck skulle ni välja direzza eller Re540S
|
1110 besök totalt |
|
vilka Rdäck skulle ni välja mellan Dunlop direzza eller Bridgestone Re540S vad är för och nack delar mellan dessa _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
|
Med tanke på att dessa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31204&highlight= Re540 trolgien är de sista du får håll i är det antingen till att vara snabb eller köpa Dunlop.
Har inte testat Dunlopen, men i långloppen med våra effekt/vridstarka och relativt tunga bilar har Re540 varit enormt bra. |
||
|
Jag kör 540 och är otroligt nöjd!
Bra slitstyrka och bra grepp. ordentligt styv stomme som ger suverän styrrespons. Nackdelen är väl just att få tag på dom, men ibland kan man ju ha tur.. Har dock inte testat Direzza, men de flesta som jag snackat med verkar ju nöjda. Kolla med Chris här på forumet, han körde 540 förra året och kör direzza iår...
_________________ Mårten Kluck |
||
Jag skrev om mina erfarenheter i en tråd då Rolfson undrade. Det var ganska nyligen. Vet inte hur jag hittar den men det borde gå att söka. Kort sammanfattning: Föredrar Direzza före 540. 540 går ju inte att få tag på så valet är ju lätt. Det finns ju försåss andra alternativ. _________________ Christian Lindblom |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1110 besök totalt |