Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Laddtrycksproblem Porsche 964 TURBO -92
<<   1, 2
5409 besök totalt
Burman
Avesta
Här sen Okt 2005
Inlägg: 146


Trådstartare
Jag har inte hunnit med att prova så mycket dom senaste dagarna men imorgon är det dax.
Beepbeep kan du förklara för mig på vilken slang jag ska sätta korset och vart jag ska leda tillbaka?
Man trodde ju att det skulle vara lika enkelt som på en 930 me så är inte fallet..
Någon sa här att den digitala laddtrycksmätaren bara gick till bilens orginal 0.7bar..Är det sant eller bara bara nån som tror att det är så?

Tackar så mycket för allas intresse i frågan!!

_________________
Johan Burman
Porsche 964 TURBO -92

Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96
Ex - Porsche 911 TURBO -86
Ex - Bmw Alpina 3.5 -86
Ex - Bmw Alpina 2.8 -85
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3460



Du ska sätta korset på slangen som går till nedre delen av wastegaten.
Avluftningen ska ledas tillbaka någonstans mellan turbons insug och K-Jet luftmätarplattan.
Ju mer luft du avleder ju högre laddtryck du kommer att få. Om du inte fattar 100% hur det funkar eller inte förstår vad jag menar bör kanske avstå från att göra det.


_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Ujuj, pystrim..

Satsa åtminstone ett par hundringar på en dawes device.

_________________
Anders Berglund
Citera
Allmänt banåkaforum
Laddtrycksproblem Porsche 964 TURBO -92
<<   1, 2
5409 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande