| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dags för nya bromsar
|
2278 besök totalt |
|
Dags för nya bromsar
kör en 350Z GT och ska byta klossar för 2.a gången i år. så det lär inte bli Nismo denna gången igen iallafall. det som ska bytas är klossar, skivor.slangar,vätska..ja rubbet förutom mina OK..dom ska behållas och det är bara fram som gäller just nu så vad ska man ha? kommer ju inte köra bana på ett helt år nu så att klossarna kan vara mer riktade åt "hård varjedag körning" va tycks om dessa? http://www.peansweden.com/skivor.htm om inte länken funkar så är det Performance Friction. dessa? snyggt med guld http://www.peansweden.com/dbaskivor. prisvärt? vad ska man ha för klossar? Sportbelägg för gatbruk, Carbotech Bobcat: 1440:-? enligt detta testet så är jag inte så impade av stoptech ( GT har väl samma bromsar som track edition?) http://www.zeckhausen.com/testing_br nån här som bytt på sin 350Z? |
||||
|
om du bara bryr dig om hur bra bromsarna är så skulle Jag rekommendera att köra på orginalskivorna och köper ett par Carbotrech Panther Plus alt. XP8. Är orginalskivorna slagna så kan du ju svarva dem.
Vill du ha utseende så kör på samma belägg och valfri bling-skiva. _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||
|
Ferodo DS2500 brukar folk som kör mest gata, och inte har jättebråttom då de kör bana, tycka är OK (Ricambi Tuning REA:r dessa för tillfället).
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
ne utseende bryr jag mej inte alls om faktikst.. just därför jag vill behålla oken (samma färg som på bilen)
när jag väl kör på bana så har jag jättebråttom..men klossarna kommer ju slitas tills det e dags för nästa säsong antar jag. har tung bil..kör hårt dagligen så.. |
||||
har vi ingen svensk återförsäljare på dom kanske? |
||||
Ingen som fungerar (om man nu inte tycker 4 veckors leveranstid är OK). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re: Dags för nya bromsar
Jag kör med Stoptech. Fungerar alldeles förträffligt med bättre belägg än gatbeläggen som följer med i kartong. Stoptech med Carbopads från PEAN kan rekommenderas _________________ BMW MC-klubben |
||||
Så var det i början på säsongen, men se'n havererade APE i Kista fullständigt (men du kanske har en annan distributionskanal?). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
kan inte vänta längre..behöver grejer ASAP.. bilen ska besiktigas på ons och bromsarna är helt slut.. så vad ska jag köra på? EBC? prisvärt? ska ha skivor och klossar.
nån som känner till japs märkena? Endless..projekt My osv? |
||||
|
Jag valde Carbontech AX6 och ATE blue vätska från Pean till min lilla Fiesta ST.
Gillar Per på Pean, snabb leverenas och så säljer han det man behöver och inte "värsta" direkt. (sorry om det kanske var lite OT) Har du ingen du kan låna nåt som funkar genom bes och så uppgradera utan stress? |
||||
|
var och köpte EBC grejer idag..yellow klossar och deras skivor..sen tror ja det var goodrigde slangar..så får vi se vad dom kan göra
|
||||
|
Re:
har tyvär ingen 350 vän i malmö. men ferrari 360 har visst samma klossar. får testa det nån gång, (allt jobb på min bil görs på Autoropa) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Dags för nya bromsar
|
2278 besök totalt |