| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Uppdatering Ultimabygget
|
3 besök senaste veckan (2330 totalt) |
|
Uppdatering Ultimabygget
Jag har lagt upp lite byggbilder mm på min hemsida http://www.kenson.info Kommer fylla på löpande under veckan som kommer. Jag har faktiskt kommit lite längre än vad de flesta tror Så vad tror ni, kommer den gå att svänga med? _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Jag kan bara svara för mig själv men mitt huvudmål är att åka "svängbana" och gata. Ser verkligen fram emot att få lära mig hantera bankörning och allt vad det innebär med chassi justeringar mm.
Eftersom jag tycker det är socialt och trevligt med drag race så kommer jag också testa bilen på strippen. Med 355 skivor bak och små hjulhus så funkar det ju inte med raggargummi så några supertider kan man ju inte räkna med. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
Går det att besikta bilen med den motorn?
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
Njae... Max 150kw/ton gäller men med rätt strypningar/varvtalsbegränsning mm så går det att fixa. Sedan får man plocka bort lite när man åker på avlyst område och GIVETVIS inte när man åker på allmän väg... _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Härligt bygge! Ultima har alltid varit en av mina favoriter (det är ju engelskt
) Jag tycker dock att CanAm:en är ännu ballare!
Vad är det för motor? Då får gärna förklara detta lite mer:
|
||||
|
Kenson:
Skulle du kunna tänka dig att vi skulle få komma förbi några stycken härifrån rejsa.nu nån kväll eller så för att kika på härligheten? (så vi kan få bli sådär riktigt härligt avundsjuka, hihi) _________________ Magnus Thomé
|
||||
Jag skulle inte ha något emot det men jag delar ju garage med flera personer och vi har en liten deal som går ut på att ha så lite folk som möjligt "smygandes" i garaget. Skall se vad jag kan göra åt saken... Återkommer i ämnet. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
Alltså när man registrerar ett amatörbyggt fordon så får den har max 150kw per ton alltså straxt över 200 häst i en bil som denna. Eftersom motorn kommer ge betydligt mer häst än så när den andas fullt så måste jag strypa den typ som man stryper en moppe, dessutom så kan jag ju elektroniskt strypa effekten. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Uppdatering Ultimabygget
|
3 besök senaste veckan (2330 totalt) |