Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Renault Clio Sport vs Honda Civic Type-R på bana
1107 besök totalt
callek
Uppsala
Här sen Nov 2005

Trådstartare

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=8052

Ladda ner den bifogade filmen i första posten.
Clion gör mycket bra ifrån sig tycker jag!

Mölndal
Här sen Feb 2003

Den gick oväntat bra ja, undrar om det var clio cup eller en 'vanlig' 172:a. Den verkar mycket snabbare än en likadan i verkligheten. Har aldrig fått prova att köra mot nån ctr nån gång, men jag är nästan övertygad om att clion hade haft svårt atthålla jämna steg.

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Fast filmer av denna kalibern är ganska svårtolkade. Brukar mest bygga upp till spekulations-VM.
Man vet ju ingenting om förarna och ingenting om vad som är gjort med bilarna.

callek
Uppsala
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Barbapappa skrev:
Den gick oväntat bra ja, undrar om det var clio cup eller en 'vanlig' 172:a. Den verkar mycket snabbare än en likadan i verkligheten. Har aldrig fått prova att köra mot nån ctr nån gång, men jag är nästan övertygad om att clion hade haft svårt atthålla jämna steg.

Ja, det är alltid svårt att jämföra bilar bara genom att kika på såna här klipp. Men den uppfattningen jag har fått är att Clion går bättre än vad många tror... Den verkar ju helt klart kränga en hel del så det är nog inte omöjligt att den är orginal.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Team Swedish Racing Mates
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Är inte omöjligt att Renaulten går ungefär lika bra då den väger 100kg mindre än Civicen. thumbs up

Civicen har 200 hk och Renaulten har 172/182.
Renaulten har ett erkänt bra chassie och det har Civicen också

Bägge har 205 breda däck och bromsskivor med jämförbar storlek. (Bägge kan precis ha 15" däck)

Så jag ser inte anledningen till att Civicen automatiskt ska vara betydligt snabbare på bana. Civicen dock borde accelerera något snabbare över 100km/h och ha en högre toppfart.

Renaulten har potentialen att vara snabbare igenom kurvorna.

Ska bli kul att se en jämförelse med nya Civic Type R och nya Renault Clio Renaultsport.
http://www.rsportscars.com/eng/cars/clio_rs.asp

callek
Uppsala
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Är inte omöjligt att Renaulten går ungefär lika bra då den väger 100kg mindre än Civicen. thumbs up

Civicen har 200 hk och Renaulten har 172/182.
Renaulten har ett erkänt bra chassie och det har Civicen också

Bägge har 205 breda däck och bromsskivor med jämförbar storlek. (Bägge kan precis ha 15" däck)

Så jag ser inte anledningen till att Civicen automatiskt ska vara betydligt snabbare på bana. Civicen dock borde accelerera något snabbare över 100km/h och ha en högre toppfart.

Renaulten har potentialen att vara snabbare igenom kurvorna.

Ska bli kul att se en jämförelse med nya Civic Type R och nya Renault Clio Renaultsport.
http://www.rsportscars.com/eng/cars/clio_rs.asp

Jag har "hört" att den nya Clion inte är spec mycket vassare (om den ens är vassare) än den gammla Clon faktiskt. Mycket tror jag har att göra med den högre vikten, motorn är väl i grund och botten samma?

1107 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande