Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 9954 besök totalt |
Jo nog kan man åka snö med en M3E30, men jag vet i tusan om jag hade valt den i mint condition iofs... Vet om en motortrimmare utanför Jönköping som brukade åka ifrån rallybilar på plogad sjöis med sin M3:a, försedd med isdäck. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag bara påpeka att jag inte kör med M3an på vintern. E30 har inte världens bästa rostskydd direkt. Snön som är på bilden kom som en överraskning. Rattmuffen är bara för att retas
![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Här är något för BMW-freaken
![]() Hade förmånen att ingå i teamet vid två tillfällen i sommras, en klart brutal kärra ![]() ![]() Typ: BMW Z3 Motor: BMW F1 1500 kubik som användes i VM 1983 (då BMW vann) Effekt: Mellan 300 och 1200 hästkrafter, körs dock på cirka 450 (1.2 bar) Vikt: 1100kg Utrustning: Öhlins dämpare fram och bak - justerbara inifrån bilen, Krängningshämmare - justerbara inifrån bilen, turbo booster, sekventiell växellåda + mycket mer. /Leif _________________ Leif A |
||||
|
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
vanos
En av anledningarna till vanosproblem är att o-ringar samt magnetventil som styr oljeflödet i vanos inte fungerar som de skall. Detta kan medföra plötsligt oljeläckage via vanos "locken" pga högt tryck med haveri som följd. /Johan _________________ Johan B |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 9954 besök totalt |