Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nürburgring 1-3 September
1, 2   >>
4880 besök totalt
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Jag hade tänkt åka ner den 1-3 September till Nürburgring men märkte att det är samtidigt Ferrari Racing Days (www.ferrari-racingdays.de). På ringens sidor står det att Nordschleife är öppen fre 1.9 från 17.15-19.30, lö 2.9 17.30-19.30 och sö 3.9 10.15-19.30. För mig skulle dessa tider räcka mer än väl men är det för mycket folk för att överhuvudtaget köra några varv? Är det troligt att Nordschleife är öppen för allmänheten då eller är banan reserverad för evenemanget?

Ford Focus RS -03 *såld*
Renault Clio Sport -01 *såld*
Citera
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Sak samma, bokade hotell och biljetter till evenemanget, kanske det kan vara helt underhållande. Man får köra så mycket man hinner

Ford Focus RS -03 *såld*
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Grattis Henri.
Vi ser framemot lite bilder när du kommer hem.
Någon röd bil(d) borde du väl kunna unna oss?

Mvh Bo

Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Tackar tackar.

Fastän jag inte är en bra fotograf tror jag att en eller två röda bilar kan fastna på bild. Det ser ut som om det kan finnas några på plats, iaf enligt denna bild från arrangörens hemsida:

Ford Focus RS -03 *såld*
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Jag komer oxå vara där och tävla så det är bara titta förbi. Röd bil....nr 20. thumbs up

Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Låter bra! Då vet jag vem jag skall heja på

Ford Focus RS -03 *såld*
Citera
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Då är man tillbaka efter 360 körda mil och ett stort leende på läpparna. Det var mitt andra besök på ringen och denna gång blev det 8 varv och en hel del intressant bilrelaterat program på Ferrari Racing Days.

BTG tiden för en turist som jag blev 9:40 i lätt duggregn med en 350z. Jag tog endast tid på ett av varven då jag ville inte "stressa" mig själv med tidtagning, utan enbart njuta av körningen. Efter lite körning blev bromsarna fruktansvärt högljudda och gnisslar nu konstant så jag måste ta och byta beläggen. Det måste vara något tillverkningsfel på 350ans originalbelägg. Jag var väl den enda som kunde höras på flera kilometers avstånd då jag kom gnisslande

Det tråkiga var att man får en känsla av "tjurar på Pamplonas gator" då man ser vissa som verkligen kör aggressivt, väldigt nära motorcyklister och är allmänt väldigt hänsynslösa.

Niclas, jag tror bestämt att du njöt mera av den tyska ölen än av att mecka på bilen för varje gång jag var i tältet och kolla ifall ni skulle vara på plats så stod bilen ensam ..Men jag satt i publiken och höll tummarna upp för dig!

Sen måste jag medge något som säkerligen utsätter mig för stark kritik på detta forum. Då Schumacher till slut hoppade i en F1 för att köra ett visningsvarv tog jag mig redan tillbaka till Nordschleife för att köra lite mer. För mig kvittar det ifall Schumacher eller någon annan kör en F1, och all ära till F1:or, men av någon orsak ger det mig ingenting. Betydligt intressantare att se mera "vanliga" bilar och t.o.m. "vanliga" chaufförer på nordslingan.

Bilder och 2 videon med kass kvalitet (tagen med kamera) finns här:

www.taipale.de/nurburgring06

Ford Focus RS -03 *såld*
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Tja inte mycket mek behövdes....men en bra placering blev det. (ja det är jag överst).

stockholm
Här sen Maj 2004

Va kul Nicklas, stort grattis thumbs up Tänkte i dagarna på hur det gått för dig då jag såg denna tråd.

Ystad
Här sen Maj 2004

Tackar!

Är du inte på kursen?

Hadde snabbaste kval tiden i första kval, vann båda racen..Bättre änn väntat.

stockholm
Här sen Maj 2004

carreracup skrev:
Tackar!

Är du inte på kursen?

Hadde snabbaste kval tiden i första kval, vann båda racen..Bättre änn väntat.

Nä, har redan varit på den i våras så nu har jag gått den två gånger. Det får räcka för ett tag.

Ja varför inte, det är ju lika bra att vinna båda när du ändå håller på thumbs up

Kör ni hela Gp slingan inkl dunlop? Vilka tider körde du?

Ystad
Här sen Maj 2004

Nix inte hela. 1.35.685 två tiondellar efter långsamaste 430 challenge.(snabbaste var 1,4 sek snabbare)

Vet du vad du kör för tid?

/N

Lkpg
Här sen Dec 2003

Missade er på Ringen. Det är alltid kul att snacka med andra svenskar som är nere för att lufta sina vagnar.

Körde en svart BMW 120d på 9.30 BTG. En riktigt trevlig bil att köra på bana. Det trevligaste av allt var väl att ha en snittförbrukning på resan kring 0.65 inkluderat långa fullgassträckor på Autobahn och smisk runt Ringen. Kul att åka både snabbt och snålt.

Ingen som fick med mig på bild? Vore kul att se bilder när man kör på Ringen!

Porsche 996 4S
Citera
Henri
Stockholm
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Väldigt bra kört Niclas! Grattis! I ärlighetens namn måste jag erkänna att jag inte direkt uppfattade vem som vann vad, i synnerhet när min skoltyska inte är den bästa. Såg att det fanns några nordbor som fick pris för diverse klasser antar jag? Finns det förresten resultatlista någonstans?

Tyvärr Andreas, jag har inte bilder på dig. Det fanns ju en hel del som tog bilder då man körde men ganska så svårt att veta var de bilderna finns

Ford Focus RS -03 *såld*
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

bjoerck skrev:
Missade er på Ringen. Det är alltid kul att snacka med andra svenskar som är nere för att lufta sina vagnar.

Körde en svart BMW 120d på 9.30 BTG. En riktigt trevlig bil att köra på bana. Det trevligaste av allt var väl att ha en snittförbrukning på resan kring 0.65 inkluderat långa fullgassträckor på Autobahn och smisk runt Ringen. Kul att åka både snabbt och snålt.

Ingen som fick med mig på bild? Vore kul att se bilder när man kör på Ringen!

Kolla här om någon fångat dig
http://members.lycos.nl/nobody97826/RingFotografen_tabel.html

BMW 1M -12
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

carreracup skrev:
Tja inte mycket mek behövdes....men en bra placering blev det. (ja det är jag överst).

Vann du Ferrari Challenge på Nurburgring ?
.
Det är inte du som ska köra med Kimi i Ferrari nästa år

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

carreracup skrev:
Nix inte hela. 1.35.685 två tiondellar efter långsamaste 430 challenge.(snabbaste var 1,4 sek snabbare)

/N

Nä, var i övrigt mest nyfiken, du vet ju att jag gillar tidtagning. Är det DTM sträckningen som ni kör då?

Skåne
Här sen Mar 2004

carreracup skrev:

Ett stort grattis!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Grattis till vinsten! Superskoj!

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Bra jobbat Niclas!

Ystad
Här sen Maj 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
carreracup skrev:

/N

Nä, var i övrigt mest nyfiken, du vet ju att jag gillar tidtagning. Är det DTM sträckningen som ni kör då?

Vet inte vad den heter. Samma som på scuderian när man kör korta varvet.

Tack för alla gratulationer!!

1, 2   >>
4880 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande