| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dämpare och fjädrar bak/fram på min 240
|
1182 besök totalt |
|
Tänkte kolla lite om ni har några ide`er lr erfarenheter av ställbart schassi på 240:in (volvo). Min nuvarande settup är sellholms bilstien dämpare bak med 250mm (50kg) fjädrar med en 6cm alu distans för att bilen blev för låg Fram vet tyvärr inte men orginal fjäderben med R-sport dämpare och hård fjäder? men det ska väck.. Bak känns bilen riktigt bra, följsam på banan. Känns lite mjuk fram dock men bör bli bättre med följande. Har 1 par tomma sellholms ben liggandes nu för 50mm patroner, funderar på 100kg fjäder (nån som vet om det finns andra ställen än hos sellholm dessa bilstien partoner/fjädrar finns att köpa?) Men det jag vill kunna göra med bilen är att kunna höja den då jag åker landsväg och sen sänka den för bankörningen. Vill även kunna höja den då jag ska upp på trailern sam in på billyften. Sen kanske det går att stäla in bilen mer optimalt om man kan justera chassit Så tänkte på fjäderbenstorn bak http://www.igmab.com/images/Arbeten/ Hopas nån förstår hur jag tänker.. Bilen väger 1180Kg nu (dock utan bur, skall monteras) 680kg fram och 500kg bak _________________ MVH Roger Brorsson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1182 besök totalt |