Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
3190 besök totalt |
2006-09-09 Rallycross sm final, Kinnekulle ring
Smyger in lite rallycross här, Tycker någon det inte passar in är det bara ta bort tråden! Var på kinnekulle en sväng i lördags för att fota lite. Dagen började helt kanon, åkte hemifrån runt 09.40 och var framme och inne i depån strax efter 10.00! Hade då en halv timma och döda så då fick de bli fralla och cola i presstältet. Efter detta var det dags att plocka fram kameran för att fota lite. Först ut, junior klassen. Riktigt imponerad över hur fort och städat det gick. Men visst det smälde endel även här:) ![]() ![]() Dom här två hade en riktigt fajt några varv under den 2a kvalomgången. ![]() omvända roller, Linus Emilsson gick dock först över linjen. Div 2. ![]() CTR någon? Fanns en hel hög med, även en handfull Finländare och som vanligt när det gäller finnar och motorsport gick det fort. ![]() ![]() David Johansson, körde för en medalj plats totalt. ![]() Mika Koski, körde riktigt fort under dom första två omgångarna men i den trejde gick det kanske? ![]() Lite för fort, direkt efter starten hamnade han i räcket. Supernationell. Eller man kanske skulle kalla det s40cup? ![]() ![]() Som sagt mycket Volvo. Men hur tusan kommer alla igenom första böj? Riktigt underhållande att titta på, trodde det skulle smälla ett antal gånger men allt som oftast lyckades dom flesta komma igenom. ![]() Team Tiger, Vilken bil, ljudet var inte riktigt i samma klass som deras compact men ändå något smått otroligt. Skojj bil att se bland alla s40is förövrigt. ![]() ![]() ![]() En liten 206a som kämpar i en Volvo dominerad värld. ![]() Div 1. ![]() Starten i den sissta kval omgången, Kan vara min favorit bild.. Ser lite "kladdig" ut i lå gupplösning dock. ![]() Sveriges grymmaste Fiesta?? Käär i den bilen, hur tuff som helst. ![]() och först in i första böj blir?? Hansen, Kom från ingenstanns och lirkade sej i mellan fältet.. ![]() Bor ju i praktiken i "Hansen land" så de blir lätt mycket bilder på honom. Hans dag slutade med ett Sm brons i handen. ![]() ![]() Lasse Larsson, Slutade dagen som Svenskmästare! ![]() om ändå min Saab gick såådär.. ![]() Strandad, bilen var dock fixad igen efter 45 min till nästa omgång. ![]() ![]() Tony Croon, Fick inte riktigt till det i kvalen och låg relativt långt bak. ![]() Sa jag att jag gillar den här?? Den fick dock riktigt mycket stryk under sissta kval heatet, undrar om den ens kom ut i finalen..? ![]() Idolbild 1.. ![]() ![]() Idol bild 2.. ![]() ![]() och till sisst två bilder jag fastnat för lite extra. ![]() ![]() Jag vet, himmlen är överexponerad.. Men ja gillar den ändå:) Här slutade min dag lite snöpligt.. Strax innan att sissta kval heatet tog slut lyckades jag bli biten av en geting, detta är ju för många inget speciellt att bry sig om men jag är tyvärr lite kännslig mot det. Så efter detta var det tyvärr bara att vända hemmåt, 2h förtidigt.. ![]() Hoppas bilderna kan glädja någon iaf! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
Stiliga bilder!
Tiger-Compacten, det är den här va? ![]() http://video.google.com/videoplay?do _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Snygga bilder!
Den spygröna s 40n i "s 40 challange klassen" med Bmw-spis var en fröjd att lyssna på, ingen annan bil var i närheten... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
Härliga bilder från en vacker dag.
![]() Nog för att jag gillar BMWs motorer men även andra än BMW har byggt raka sexor. ![]() Den spygröna är VOLVo-motoriserad fast med en i Super Nationell rätt ovanlig VOLVo-motor. Sången var dock som sagt god. Fram för fler mer eller mindre udda byggen i SN. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Det är Lasse Rosendahl med sexan från XC90, http://www.sixpiston.se _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Re: 2006-09-09 Rallycross sm final, Kinnekulle ring
Andreas tog sig till B-finalen men när han var i ledning blev han så hårt påkörd av Kenneth Hansen att han var tvungen att bryta. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
3190 besök totalt |