| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Med vad tvätta / spola bromsrör
|
2 besök senaste veckan (2080 totalt) |
|
Tänkte att jag skulle byta bromsvätska på Porschen (944 -86) men kom till att det som finns i systemet är verkligen skitigt,(troligen 20 år gammalt...) vill inte blanda den nya vätskan med den gamla evjan som verkar att finnas i. så finns det något bra medel som man kunde pumppa genom rören så man fick ut det gamla förren man sätter i nytt?? vad innehåller tex vanlig broms spray, om man fick det i vätskeform så skulle det ju vara enkelt att pumppa runt det i systemet och få det rent. _________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||
|
Tvätta med T-Röd och sen spola med minst en liter billig bromsväska skulle vara mitt tips, men det kan finnas bättre.
|
||
|
tror jag skall kombinera lite av båda.. tryckluft för att få ut det mästa, sedan sprit för att få rent. kanske tillochmed lite slangar och en spolarpump så det får skölja ur ordentligt
_________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||
|
Mitt tips är att först kör med tryckluft och försöka blåsa ut så mycket som möjligt. Sen fylla på med biltemas bromsvätska och sen spola igenom systemet lite och sen lufta samt köra lite. Fyll sedan på med t.ex. Motul RBF 600 eller någon annan bra bromsvätska.
Biltemas bromsvätska kostar 45kr för en liter. Det kan det vara värt. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||
Hur som helst så ska allt annat än bromsvätska spolas ut noggrannt (och tvättar man då med bromsvätska så slipper man oroa sig). |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2080 totalt) |