| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Togue run @ drift (sladdfilm asså)
|
1548 besök totalt |
|
http://video.google.com/videoplay?do Enda jag inte gillar är att det körs utan hjälm, så som i många andra Best Mororingfilmer. K
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Älskar deras Togue-körningar! Tsuchiya är extremt rolig o kolla på
. Har en film på datorn då han kör Ferraris F430 på samma slinga och då är hela "varvet" med. Tror den fanns på googlevideos förut men den togs bort för ett tag sen så vitt jag vet.
/MVH Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
|
Togue är fina grejor det. De brukar dock ha hjälm, men inte i detta fallet.
I denna tråden finns en hel del länkar till BMI-filmer. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
|
||||
|
Togue är vad de kallar det när de kör på den banan (som är en träningsbana för cyklister). Det finns tre olika klasser; Togue 200 (max 200hk), Togue 300 (max 300hk) och Togue Max. Kan ha fel, men jag har för mig att det är de klasserna.
De testar 5-6 olika bilar och ger dem betyg. De två bästa får tävla i äkta Initial D-anda. Dvs. Bil 1 startar före bil 2 och lyckas den köra ifrån bil 2 så vinner den första rejset. Nästa rejs börjar bil 2 längst fram. Blir det oavgjort (alltså om de håller samma gap) kör de igen. Bilen som vinner får sedan möta Togue Monster som är den ledande bilen inom Togue-klassen. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Edit: Nu har jag sett klippet! Så otroligt vackert det är att se när de kastar runt bilarna på ett sånt trångt utrymme i de hastigheterna! Jag blev för övrigt imponerad av hur vass MX-5'an lät! Tack för ett underbart klipp, Kristian! mvh _________________ Mattias Widar |
||||
Framförallt var det ju wankelmotor i den (jag såg ett 13B bland alla japanska tecken i specarna) och de har ju dubbelturbo som standard. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1548 besök totalt |