| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dimensionering av fjäder
|
6 besök senaste veckan (4238 totalt) |
1: Vet inte. Jag satt inne i bilen och hade därifrån mycket dålig uppsikt över inner bakhjul...
Bilen kändes en aning understyrd så jag gissar att alla hjul var i backen. 2: Fram satt en krängare original. Den är bortplockad eftersom den vägde 5 kg och skapar understyrning (om jag gissat rätt). 3: Drygt 40 kg/cm. Biltema Sierra Husvagn nedkapade till 5 varv. 4: Stel bakaxel, panhardstag. Vad blir det? Fjädringsrörelse 90-95% av hjulrörelsen. Rullen: Bilen går på gatan och har full inredning. Jag vill behålla den ganska bekväm och trevlig så att man i full komfort kan åka till och från banmötena samt använda den till och från jobbet när man så vill. Bygger man fullracebil så blir användningsområdet VÄLDIGT begränsat. Jag tycker att det är praktiskt att kunna fälla baksätet och lasta in cykeln eller sätta på takräcket och frakta optimistjollen. _________________ ------------------------------------------------------- Daniel Lindgren |
||
|
1. hmm kolla med någon fåntratt som låg efter dig, för framför var väll de ej?
2. Jag skull nog stoppa dit krängarna ingen pga få lite balans mellan pitch och roll. Blir högen understyr öka krängarn bak tills inner bak hjul precis lättar. Hmm har du ingen krängare bak gå upp i fjäder, 50-60N/mm(hjulkonstant) borde funka. 3: se 2 4: Var sitter fjädern?? mitt på hjulcentrum? om ja så är MR 1 i fjädringen. 5: Vilken cc har du mellan fjädarna sätt bakifrån? 6: Spårvidd bak och fram? 7: vad väger spagettiracen bak? _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Dimensionering av fjäder
|
6 besök senaste veckan (4238 totalt) |