| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motor M5 (prylproblem)
|
1442 besök totalt |
|
Motor M5 (prylproblem)
Jag vill börja med att klargöra att jag inte vill veta av orden "tror" eller "antar" eller något liknande (ej heller fraser som "Jag har hört..."). Svara altså BARA om du VET! Så, nu till min fråga (som egentligen är 3st frågor). 2st sådana här...
...sitter på sidan på min M5-motor. Frågorna lyder: 1. Vad är de? 2. Vad är deras funktion? 3. Kan de tas bort, utan större problem som följd, så länge man pluggar hålen som slangarna går in i? Varsågoda
_________________ Fredrik Moberg |
||||
|
Jag har ingen aning om vad för pryl detta är, Men jag tror du glömde att läsa texten i inläggsrutan när du skrev ditt inlägg
Läs texten en gång till och följ den Iofs tror jag att Autopower vara ett bättre ställe för denna fråga iom att det är en rätt märkesspecifik fråga
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Är rätt övertygad om att det är en purge-valve.
Dvs den evakuerar vevhusgaser och / eller gaser från bensintanken då motorn har så bra driftsfall som möjligt för att alla föroreningar skall brinna upp och förvandlas till harmlöst vatten och Co2. = Bör ej tas bort = olaglig bil vad gäller avgaskraven. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
Förlåt så skitmycket...har nu lagt in min biltråd i mina inställningar... Ps. Du vet nog lika väl som jag att de flesta på Autopower är idioter...det är därför jag gillar att vara här på Rejsa
||||
Någon som kan bekräfta detta? F.Ö. så lär nog en E30 med M5 motor ändå bli svår att besiktiga, så what the hell ;o) _________________ Fredrik Moberg |
||||
|
Jag tror att det är en elmanovrerbar ventil för kolkanistern. Jag antar det i alla fall.
P.S. Du har precis kallat alla på Autopower för idioter och verkar ha uppfattning att rejsa är någon sorts gratis identifieringstjänst för udda motordelar där du kan ställa krav på svaren?
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Känns som att du ska tvätta munnen med tvål eller avfettning ett par ggr. Sådant språk och inställning passar inte in här anser jag. _________________ Christian Lange 458 |
||||
Konstigt........... förmodligen = vet, att det är många från Autopower som även hålls här på Rejsa?????? Kanske är vi inteligens befriade, vad vet jag
ovanligt dummt uttalande > > inte ens skojigt _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Här kommer mitt sista inlägg i denna tråden.
Jag förstår om folk tog illa upp av mitt försök till skämt och mitt språk, men jag försäkrar att det var tänkt som ett skämt. Dåligt sådant? Ja, helt klart! Jag ber ännu en gång om ursäkt för det jag skrev och min ursäkt är uppriktigt menad. För övrigt har jag fått svar på mina frågor, så tack för hjälpen.
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Motor M5 (prylproblem)
|
1442 besök totalt |