Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 16785 besök totalt |
[quote="BUSA"][quote="HTR"]
och det tror du försäkrings-mannen anser, när jag ringer upp och säger: Hej jag har just kvaddad min xxx kronors bil på Nürburgring Nordschleife? På bolagen sitter ju verkliga människor som gör sina egna bedömningar, om tex dom anser att Nürburgring är en räserbana så är det väl deras bedömning oavsett vad andra anser? Jag säger inte att du har fel, men ibland så känns det som "seeing is beleiving". Jag har själv varit i kontakt med Salus ang att köra bana (det var därför jag bytte från trygghansa/folksam från första början), och jag vet deras inställning, eller i alla fall dom man pratar i telefon med. Men det vore skönt att se ett liknande fall, där någon faktiskt har kvaddat sin bil på bana och ifall det har löst sig. Någon måste ju ha råkat ut för det? Nu känns det iofs som tråden spårade ur från eftersnacket... Kanske ska starta en ny tråd.. _________________ Henrik Troeng |
||||||
Hmm jag missade allt tjaffs
![]() Film 1 http://video.google.com/videoplay?d. Film 2 http://video.google.com/videoplay?d. _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||||
Jag tror att det är för många tidkortstorskar i den här tråden, den hade kunnat bli kul att läsa med alla balla bilar, kan ni inte ta det där på era egna forum istället och låta oss som vill läsa om sköna köra bilupplevelser kunna göra det utan era fånerier. min mormor skulle ha sagt skäms på er.
_________________ Niklas Lövgren |
||||||
Det är ju nästan så man blir rörd.... ![]() Vill tillbaka o köra !!!! ![]() _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||
Skönt att tråden är tillbaka på en bra nivå:) Vill ju inte att folk som läser här ska tro att vi är ett gäng dryg kaxiga jäklar och därför inte vill följa med på våra framtida evenemang. Vi är alla jätte gulliga!!!!!!
Underbara filmer micke, speciellt den andra...haha Lilla vargen, håll ut, i vår ska vi tbx igen ![]() ![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Man ska väl sticka in huvet i den här tråden (nu när den har lugnat ner sig) och säga TACK! allesammans för en trevlig träff!
![]() om man får snacka lite tider så måste jag bara själv få beklaga mig att jag inte kom ner i samma tider som jag gjorde för ett år sedan (saknar 3-4 sek! - jag var för övrigt tydligen en av få med laptimer...) Min "lilla" krash (som dock inte var på GR) förra året har tydligen satt sig på hjärnan, jag har varit lite avslagen på banträffarna i år... Laddar inte lika hårt som tidigare... Men det kommer nog tillbaka... ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
_________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||||
Men du Micke !
Ledsen att göra intrång på filmen, Jensa har ju otroliga 86 hk i sin bil :-) Det är jag som har de fjuttiga 75.... Mycke bra film annars ![]() Kenson--> När var det gubben nästan fick hjärtsnurp ???? _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||
Det var lite senare, när vi började åka lite. Jensa var ute samtigt som de första varven jag åkte med "guiden" tror han hade haft lite svårare att hänga på några varv senare... Bilen var sjukt svårkörd första dagen. Iof sade Alec att den var okörbar och livsfarlig även dag två men då var den ljusår bättre att köra än på lördagen. Snackade med diffleverantören när vi kom hem och det visade sig att jag missat hur den skulle köras in dessutom. Nästa gång är vinklarna fixade och diffen inkörd med rätt olja. Kommer bli kul ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
Kenson
Blev det inte bättre när du böt olja i diffen då??Jag har klippt i hopp en film med bara din bil,hojta till om du vill ha _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||||
Lite bilder.
![]() GT3 ![]() Porsche 911 S ![]() Lambo. Gallardo ![]() Blåa grodan. ![]() Ultima. ![]() Lambo Vs Evo6. ![]() M3 CSL. ![]() Porsche 944 Turbo. ![]() Porsche GT 2 Vs Opel. Mera bilder finns på: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=2006_09_16-Gotland-ring _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||
Jo det blev bättre, tom klart bättre. Filmen skulle vara kul att få. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
Mr Wiklundh:
Jätte fina bilder, tycker särskilt om den där på målrakan när man ser min bil och en del av muren! Bra jobbat _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Lyfter en gammal skön tråd, handlar ju om ett ämne jag håller kärt. Är väl beredd att hålla med att det torde vara mycket svårt(undrar om det överhuvudtaget ens går) att köra en S2000 runt GR på 1.32,7. Men som sagt kan ha fel. Nåväl har nu skaffat mig en del egna erfarenheter från GR vilket var kul. GR är ju verkligen inte en bana jag kört mycket, ett fåtal varv med RS6 samt ännu färre med CSL på gatdäck för ca över två år sedan vill jag minnas att det var. Hur som var vi ju där och körde just nyligen. Svår banan, och får man chansen att återkomma snart så ska nog mina egna tider där gå ner en del. De brukar det göra när man återkommande kör en bana. Nåväl började dagens första varv ganska direkt med 1.33.4 väl aggrssivt och var väl i princip överallt på banan. Kom fort ner till 1.32.2 för att sedan kämpa ganska mycket för att ta 3 tiondelar. Bästa blev således 1.31,9 (bästa med två i bilen 1.32.7)Med min orginal CSL förutom mer camber samt 265 breda r-däck runt om. Blev lite ställd av det faktum att jag hade så svårt att ta dessa sista tiondelar, men klart är att höjdskillnaden samt att det svänger hela tiden, ja vikten(tjänstevikt 1520kg inkl 75kg förare samt soppa) i min bil gör sig påmind på ett sätt som den inte gör på t e x Gelleråsen eller Mantorp. Väldigt kul bana ändå. Dock anser jag mig absolut inte kunna GR då jag knappt åkt där, så nästa besök torde gennerera en del lägre tider ganska enkelt kan jag tro. För knappast kan jag hittat mitt lägsta på GR så fort, med så lite erfarehet av banan som jag har. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Ja vi kämpade ju tapert denna gång. Jag hade ju en spik i däcket hela dagen(inte för att jag brydde mig eller att den störde) så det var nog därför jag inte tog 1 tiondel till ![]() ![]() Nåväl vi får höras ![]() Mvh/Gaute _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
blir kul den 19e!! _________________ Henrik Troeng |
||||||
Re:
LÅter som en bra ide, denna gång kanske jag ska göra en hjulinställning och inte bara montera på ett par nya stötdämpare så hjulen står åt alla håll... Vi hörs om detta snart _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Ett tips, vad jag hörde var mkt hotell och så fullbokat, så ligg på asap ifall ni ska åka ner. Kolla med Erik J ifall problem han kanske kan hjälpa till _________________ Henrik Troeng |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 16785 besök totalt |