Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-16 Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
16785 besök totalt
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
[quote="BUSA"][quote="HTR"]
Citat:

När det gäller "ringen" så räknas den under vanlig tid som allmän betal väg och då gäller försäkringen som vanligt, är dock banan abonerad som till ex. under Scuderia kurs så räknas det som körning på inhängnat område och då kan det bli gnäll från vissa försäkrings bolag....När det gäller andra försäkrings bolag så är det väl bra att kolla från tillf til tillf= Få att det är ok på papper

Citat:

Men att tyska myndigheter räknar ringen som vanlig väg, gör väl inte automatiskt att svenska försäkringsbolag gör samma tolkning.

Allmän väg är allmän väg oavsett vart du är......annars så moste man i princip kolla varenda väg man åker på i utlandet så att inte våra försäkringsbolag tolkar dom som tävling banor eller inhängnat
(Har vänner i försäkrings branchen i fall du undrar)

Lycka till...

och det tror du försäkrings-mannen anser, när jag ringer upp och säger: Hej jag har just kvaddad min xxx kronors bil på Nürburgring Nordschleife? På bolagen sitter ju verkliga människor som gör sina egna bedömningar, om tex dom anser att Nürburgring är en räserbana så är det väl deras bedömning oavsett vad andra anser?
Jag säger inte att du har fel, men ibland så känns det som "seeing is beleiving".

Jag har själv varit i kontakt med Salus ang att köra bana (det var därför jag bytte från trygghansa/folksam från första början), och jag vet deras inställning, eller i alla fall dom man pratar i telefon med. Men det vore skönt att se ett liknande fall, där någon faktiskt har kvaddat sin bil på bana och ifall det har löst sig. Någon måste ju ha råkat ut för det?

Nu känns det iofs som tråden spårade ur från eftersnacket... Kanske ska starta en ny tråd..

stockholm
Här sen Aug 2004

Hmm jag missade allt tjaffs skämt och sido har två filmer från träffen

Film 1

http://video.google.com/videoplay?d...6&q=gotlandring

Film 2

http://video.google.com/videoplay?d...856646976&hl=en

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003

Jag tror att det är för många tidkortstorskar i den här tråden, den hade kunnat bli kul att läsa med alla balla bilar, kan ni inte ta det där på era egna forum istället och låta oss som vill läsa om sköna köra bilupplevelser kunna göra det utan era fånerier. min mormor skulle ha sagt skäms på er.

Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005

subarumicke skrev:
Hmm jag missade allt tjaffs skämt och sido har två filmer från träffen

Film 1

http://video.google.com/videoplay?d...6&q=gotlandring

Film 2

http://video.google.com/videoplay?d...856646976&hl=en

Det är ju nästan så man blir rörd....

Vill tillbaka o köra !!!!

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005

Skönt att tråden är tillbaka på en bra nivå:) Vill ju inte att folk som läser här ska tro att vi är ett gäng dryg kaxiga jäklar och därför inte vill följa med på våra framtida evenemang. Vi är alla jätte gulliga!!!!!!

Underbara filmer micke, speciellt den andra...haha

Lilla vargen, håll ut, i vår ska vi tbx igen

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Man ska väl sticka in huvet i den här tråden (nu när den har lugnat ner sig) och säga TACK! allesammans för en trevlig träff! thumbs up

om man får snacka lite tider så måste jag bara själv få beklaga mig att jag inte kom ner i samma tider som jag gjorde för ett år sedan (saknar 3-4 sek! - jag var för övrigt tydligen en av få med laptimer...) Min "lilla" krash (som dock inte var på GR) förra året har tydligen satt sig på hjärnan, jag har varit lite avslagen på banträffarna i år... Laddar inte lika hårt som tidigare... Men det kommer nog tillbaka...

stockholm
Här sen Aug 2004

Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005

Men du Micke !
Ledsen att göra intrång på filmen, Jensa har ju otroliga 86 hk i sin bil :-)
Det är jag som har de fjuttiga 75....

Mycke bra film annars

Kenson--> När var det gubben nästan fick hjärtsnurp ????

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Lilla_Vargen skrev:
Men du Micke !
Ledsen att göra intrång på filmen, Jensa har ju otroliga 86 hk i sin bil :-)
Det är jag som har de fjuttiga 75....

Mycke bra film annars

Kenson--> När var det gubben nästan fick hjärtsnurp ????

Det var lite senare, när vi började åka lite. Jensa var ute samtigt som de första varven jag åkte med "guiden" tror han hade haft lite svårare att hänga på några varv senare... Bilen var sjukt svårkörd första dagen. Iof sade Alec att den var okörbar och livsfarlig även dag två men då var den ljusår bättre att köra än på lördagen. Snackade med diffleverantören när vi kom hem och det visade sig att jag missat hur den skulle köras in dessutom. Nästa gång är vinklarna fixade och diffen inkörd med rätt olja. Kommer bli kul

subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004

Kenson

Blev det inte bättre när du böt olja i diffen då??Jag har klippt i hopp en film med bara din bil,hojta till om du vill ha

Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002

Lite bilder.

GT3

Porsche 911 S

Lambo. Gallardo

Blåa grodan.

Ultima.

Lambo Vs Evo6.

M3 CSL.

Porsche 944 Turbo.

Porsche GT 2 Vs Opel.

Mera bilder finns på: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=2006_09_16-Gotland-ring

Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

subarumicke skrev:
Kenson

Blev det inte bättre när du böt olja i diffen då??Jag har klippt i hopp en film med bara din bil,hojta till om du vill ha

Jo det blev bättre, tom klart bättre. Filmen skulle vara kul att få.

LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005

Mr Wiklundh:

Jätte fina bilder, tycker särskilt om den där på målrakan när man ser min bil och en del av muren! Bra jobbat

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
TobbeC
Stockholm
Här sen Jun 2005

Måste be om att få tacka jag med. riktigt trevligt arrangemang.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Supramannen skrev:
Särås skrev:
Jag är ruskigt imponerad över S2000 på gotland...

Trodde aldrig den skulle vara så snabb som den var, dock väldigt svår att köra så fort med, så varvtiderna låg konstant mellan 1,32,7 till 1,39,1...

Viserligen beroende på trafik och lite annat men mäst på att det kändes som om däcken inte grejade två varv under 1,34 efter varandra...
Stort tack till Pannan & Lids & alla andra som hjälpte till!
/J

Förstår du inte själv att den tiden inte stämmer att en M3 CSL med R däck och förare som kört 1000 varv kör på 1,33,9 säger det inte dig att din tid är felaktig..Finns ingen chance i värden att S2000 skulle kunna gå den tiden, men 1,42 låter mer rimligt..

obs vill inte ställa till nått bråk men med lite sunt förnuft så förstår dom flesta att tiden är felaktig, vet flera som åkte bakom och fick nästa knuffa runt din S2000 och dom körde 1,37-1,39

Lyfter en gammal skön tråd, handlar ju om ett ämne jag håller kärt.

Är väl beredd att hålla med att det torde vara mycket svårt(undrar om det överhuvudtaget ens går) att köra en S2000 runt GR på 1.32,7. Men som sagt kan ha fel. Nåväl har nu skaffat mig en del egna erfarenheter från GR vilket var kul. GR är ju verkligen inte en bana jag kört mycket, ett fåtal varv med RS6 samt ännu färre med CSL på gatdäck för ca över två år sedan vill jag minnas att det var. Hur som var vi ju där och körde just nyligen. Svår banan, och får man chansen att återkomma snart så ska nog mina egna tider där gå ner en del. De brukar det göra när man återkommande kör en bana.

Nåväl började dagens första varv ganska direkt med 1.33.4 väl aggrssivt och var väl i princip överallt på banan. Kom fort ner till 1.32.2 för att sedan kämpa ganska mycket för att ta 3 tiondelar.

Bästa blev således 1.31,9 (bästa med två i bilen 1.32.7)Med min orginal CSL förutom mer camber samt 265 breda r-däck runt om.

Blev lite ställd av det faktum att jag hade så svårt att ta dessa sista tiondelar, men klart är att höjdskillnaden samt att det svänger hela tiden, ja vikten(tjänstevikt 1520kg inkl 75kg förare samt soppa) i min bil gör sig påmind på ett sätt som den inte gör på t e x Gelleråsen eller Mantorp. Väldigt kul bana ändå.

Dock anser jag mig absolut inte kunna GR då jag knappt åkt där, så nästa besök torde gennerera en del lägre tider ganska enkelt kan jag tro. För knappast kan jag hittat mitt lägsta på GR så fort, med så lite erfarehet av banan som jag har.

Här sen Feb 2003

BLir sugen som fan att följa med dig till GR nästa gång så vi kan kämpa lite till, jag vill under 1,31.. ska kolla med lids då vi pratade om det...

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Supramannen skrev:
BLir sugen som fan att följa med dig till GR nästa gång så vi kan kämpa lite till, jag vill under 1,31.. ska kolla med lids då vi pratade om det...

Ja vi kämpade ju tapert denna gång. Jag hade ju en spik i däcket hela dagen(inte för att jag brydde mig eller att den störde) så det var nog därför jag inte tog 1 tiondel till Vi kan väl åka med Stefan den 17 sedan kommer ju GRC den 19.
Nåväl vi får höras thumbs up
Mvh/Gaute

Sthlm
Här sen Aug 2006

Vilken Stefan ??

Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Supramannen skrev:

Ja vi kämpade ju tapert denna gång. Jag hade ju en spik i däcket hela dagen(inte för att jag brydde mig eller att den störde) så det var nog därför jag inte tog 1 tiondel till Vi kan väl åka med Stefan den 17 sedan kommer ju GRC den 19.
Mvh/Gaute

blir kul den 19e!!

Här sen Feb 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Supramannen skrev:

Mvh/Gaute

LÅter som en bra ide, denna gång kanske jag ska göra en hjulinställning och inte bara montera på ett par nya stötdämpare så hjulen står åt alla håll...

Vi hörs om detta snart

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Supramannen skrev:

Mvh/Gaute

LÅter som en bra ide, denna gång kanske jag ska göra en hjulinställning och inte bara montera på ett par nya stötdämpare så hjulen står åt alla håll...

Vi hörs om detta snart

Ett tips, vad jag hörde var mkt hotell och så fullbokat, så ligg på asap ifall ni ska åka ner. Kolla med Erik J ifall problem han kanske kan hjälpa till

2006-09-16 Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
16785 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande