Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12685 besök totalt |
Höstresa 30/9-3/10
Nu börjar det äntligen bli dags för årets resa till Ringen, för min del! Tar Lådbilen på släp efter BMW:n fredag morgon(29/9) eller ev torsdag kväll(28/9). Siktar på att komma ner till Nürburg kring lunch på lördag(30/9) och kika på lite VLN-race innan det är dags för några rekogniseringsrundor på lördag kväll 18.30-19.30. Mitt stamställe "Pension Haus Gerda" har tyvärr sålts av det trevliga gamla paret, så det fick bli "Hotel Sur Burg" den här gången. Jag brukar ju ändå ha släpet stående på deras parkering, så det är väl fair att bo där också. ![]() Söndag, måndag och tisdag verkar banan vara öppen 9.oo-19.oo! ![]() Tisdag kväll när banan har stängt planerar jag att börja åka hemåt. Nu skall bara de nyinskaffade PF-beläggen monteras på BMW:n innan avfärd och innan den får bli av med sin ringenoskuld. Det skall bli intressant att få testa hur den känns på Ringen! ![]() På söndag(24/9) är det iofs sista deltävlingen i Lazzats RS-slalom på Lunda. Där skall båda bilarna och föraren få ett sista "träningspass". Är det några fler härifrån rejsa som skall ner till Ringen 30/9-3/10? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: Höstresa 30/9-3/10
Jag velar fram och tillbaka, men det börjar luta åt att det blir en sväng ner till. Var nere 8-11 september nu fast med mc och det var kul, men man vill ju ner med bilen en sväng till också. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
Det är rätta takter!!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag åker ner på fredagen den 29/9 med en kompis. Kommer att vara där till på måndagen nån gång. Vi bor i Wimbach men kommer säkert att att vara på Hotel Zur Burg
å ta en öl eller två ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag kommer eventuellt förbi en sväng på söndag eftermiddag och kanske kanske under måndag kväll, men tisdagen är absolut spikad! Skulle vara kul att språkas lite i verkligheten, ser jag en lådbil kommer jag fram och hejar! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Kul, då ses vi säkert! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det är vi som skall bo där. Vi kommer på söndag och åker tisdag/onsdag. Tror vi är 3 eller 4 bilar i dagsläget. Ev. kommer jag att kolla VLN på lördagen också, och på fredagen är det vinfest i Kröv (Mosel), Mats!!! Kom faktiskt precis hem från Ringen (= 5 varv ikväll!!) ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
drar nedover 30/9 og blir til 4/10 jeg er med to kamerater med hver sin norsk registrerte "super budgett" alfa`s.
en 155 og en alfetta. har desverre ikke egen bli klar, mens satser på at vi byttter litt på rattene ![]() mvh aksel _________________ Aksel Ness |
||||
För min egen del så skall jag köra VLN-tävlingen den 30/9 för Mühlner Motorsport i en Porsche 997 GT3 Cup. Vi börjar med en testdag på Spa på onsdag 27/9, sedan blir det fri träning på Nürburgring på fredag 29/9 och sedan kval och tävling på lördag 30/9. Jag ser verkligen fram mot att få prova den nya Cup-bilen. Att få köra den först på Spa och sedan på Ringen inom några dagar känns nästan för bra.
Det kommer att bli många svenskar på plats under årets höstresa. Att inte fler Porscheåkare tar tillfället i akt att köra bandagen på Spa på onsdag förvånar mig. Väl mött på Spa och i Nürburg! _________________ Ulf Karlsson |
||||
Ja det känns dumt att missa så det blir att se till att bilen kommer iordning till helgen
![]() Åker ner Fredag eller Lördag och stannar till Tisdag. Ska vi boka lite ![]() ![]() /John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Härligt John! Det börjar bli ngt av en tradition att vi ses i Nürburg på höstarna. ![]() ![]() Vi brukar ju börja första kvällen på Zur Burg. Kan tänka mig att det är mycket folk i byn lördag kväll, eftersom det är VLN-race. Pistenklause kommer det nog vara knökfullt på. På Zur Burg kanske det fortfarande finns möjlighet att boka bord. Vad säger ni, skall vi boka bord där? Hur många hänger på? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Hänger på! Jag börjar släpa i ottan så jag hoppas hinna ett par varv på kvällen, om inte så hinns ett par Bit istället! _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Vi kommer först söndag morgon, då vi tänkte njuta av Moseldalens mat på lördag. ( eller oktoberfest vid flygplatsen i Hahn). Todeloo _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Jag tänkte också hinna med några rekogniseringsrundor på lördag kväll, då banan är öppen 18.30-19.30. Försöker boka bord kl 20 på Zur Burg lördag kväll. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12685 besök totalt |