Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Kvällsrapport
1275 besök totalt
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Kvällsrapport

Hej alla Ringen fans.

Skrev en rapport då jag var uppe förra veckan men den lyckades jag aldrig ladda upp. Hoppas detta går bättre.
Idag var en sån där skön dag med 24 grader och sol, och då Ringen hade kvällsöppet 17.45 - 19.30.
Jag kom upp några timmar tidigare och besökte Ring-Racing och gjorde upp lite skulder. Garaget var fullt av racebilar. Fick lite kul race kuriosa av Uwe. Tyvärr inga bilder.
Sedvanlig kvällsmat i Nurburg, kolla däckstryck, göra rent rutan, kolla oljan etc. Checklist completed, sen upp till starten.
Det var industrin som hade hyrt banan före oss turister, och bla susa det förbi en ny M3, en X5 med maffig ljudmatta bakom sig, lite Opel, Ford, Mercedes och även en maskad Porsche 911 av ngt slag.
Gjorde två uppvärmningsvarv. Tre turistbussar i vägen( som la sig i vänsterkant!!!!!), räckes arbeten i Hohe Acht etc gjorde att det gick inte så fort. Kolla däckstryck igen, då det dök upp en maskad Mercedes som behövde tanka. Han hade tom täckt över instr.panelen.

Det blev totalt 5 varv och det kändes riktigt bra på slutet. Har precis börjat köra R-däck, och det är ju sjukt hur bilen "hänger i gummit".
Fick lite bilder tagna för en gångs skull som jag tänkte delge er.

oldtimer Classic till helgen.

Dessa håller Ring-Racing med en hel del skruvjobb!!!!

Trevlig grek som hade en 993 Ruf med 550 hk. På väg till Pfaffenhausen för service. Hade aldrig varit på Ringen förut. Killen gick en halvmeter över marken, tror jag!

Denna hade jag förmånen att få köra om.

Mörkt ute och en liten amatör kamera, men detta är en svensk kändis som skall köra i helgen.

Håll till godo.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Ja dessa rental racing bilar som ringracing jobbar en del med, de hyrde några kompisar för ett par veckor sedan, riktigt kul hade de med dem på nordslingan faktiskt thumbs up

Nu såg jag just att du börjar få fart i kärran thumbs up

I övrigt tycker jag de är dax att du blir stationerad längre norr ut, säg Gävle eller nåt å slipper du ha så nära till ringen >

NYC
Här sen Jan 2003

Göte RS6 Sjögren skrev:
I övrigt tycker jag de är dax att du blir stationerad längre norr ut, säg Gävle eller nåt å slipper du ha så nära till ringen >

Eller varför inte på en rutt NY - Hahn så jag kan smita med lite oftare som handbagage eller nått!?!

Schyssta bilder Fredrik - nya GT3 RS:en ser grym ut i grönt...

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Trevligt att se lite bilder Fredrik! Hörde ryktesvägen att du var där å körde lite...

Kan du inte se till att det blir lika bra väder nästa helg är du snäll

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Mårten, dessa rykten har jag hört det senaste året. Men om de blir verklighet eller inte vågar jag inte uttala mig om!! En annan vill ju åka åt andra hållet.
Den "gröne jägaren" såg olidligt skön ut. Såg den inte så mkt ute på banan dock. Fanns två fina 964 RS dock.

Håller tummarna korsade för fint väder hela oktober, Mats. Vill köra mer innan snön faller!!
Hoppas jag kan komme med er andra helg också.

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Kanon skojj att läsa Fredrik, ja vill oxå bo såå närma thumbs up

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Verkligen kul att få lite rapporter där nerifrån.

Hoppas på fler från dig innan stängs för i år.

Nürburgring
Kvällsrapport
1275 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande