Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2155 besök totalt |
Liten regskylt i fram?
Jag vet inte om det avhandlats tidigare men är det ok med en klistermärksskylt som i måtten stämmer rätt bra överens med de små skyltar som tex Alfa 156 har i fram? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
De bilar som får ha liten skylt måste vara godkända för det. En bil som från början inte haft liten skylt får således inte ha det. Klistermärksskyltarna är inte överhuvudtaget godkända vad jag vet. Är du osäker är det bara å ringa till vägverket, de vet!
![]() |
||
De enda skyltar som är ok är de man får från VV, alla andra skyltar räknas som urkundsförfalskning.
Vill du ha en liten skylt så gäller det att övertala VV om att du behöver det.. |
||
Jag tror jag var otydlig.
Det gäller alltså vid turiståkning på nordslingan. Det är ju som bekant krav med regskylt fram där men samtidigt har jag svårt att tänka mig en övernitisk tolkning av vakterna vid bommarna, speciellt på utlandsreggade fordon. Har någon praktiska erfarenheter? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Det är OK. I England har vissa bilar det och de blir ej stoppade vid bommarna. Vissa har t om sk "track-plates", dvs har du en Caterham Super Seven, finns det bilar som har Super 7 som reg skylt. Inte lagligt, men det förekommer.
_________________ Patrik Ljunggren |
||
Ringen må vara en racerbana vissa dagar på året, men när det gäller Turistkörning så sker det enligt speciella regler då det är en enkelriktad betalväg med stundtals fri fart... därav Mickes fråga ![]() Följer du inte reglerna får du inte åka ut på banan... vilket är onödigt då man ändå åkt 150 mil enkel resa för det om inte mer! Hur du gör med regplåt under en vanlig bandag på Kinnekulle är vilket som.. men Ringen är inte samma sak som Kullen ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Just det.. glömde jag säga.. Instämmer med ovanstående talare... trevlig resa Micke! Nu förstår jag hur du kände i somras när vi talades vid när jag var i Frankrike på väg mot Ringen... inte alls avundsjuk ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
De gånger jag har varit där har det inte varit några problem att köra utan skylt alls framtill.
Däremot när resan fortsatte söderut i våras blev det ett väldans liv vid Schweiziska gränsen när det inte fanns någon fram ![]() |
||
Jag har varit med om att ha en 1-timmes diskussion med en övernitisk lokal konstapel om min personliga skylt. Mötte en polisbil på väg ner till rondellen. Han vände, följde efter mig in på parkeringen och kom fram och förklarade att jag inte fick köra en meter till med min skylt! Jag förklarade systemet vi har i Sverige, visade informationsbroschyr från vägverket, allt utan att idioten förstod något. Hans - yngre och troligen lite bättre informerade kollega - skruvade på sig av obehag men vågade inte tillrättavisa sin överordnade. Efter en ganska lång tid så tröttnade dock idioten och ryckte på axlarna och åkte sin väg. Att göra som en del engelsmän och belgare gör, köra med "track"-skyltar måste ju vara att utmana ödet. Ponera att man har en olycka ute på banan och polisen tillkallas - då är det bäst att ha skyltar och papper i ordning om man inte redan från början skall hamna i underläge. Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag har blivit stoppad vid bommen pga avsaknad av skylt fram.
Förklarade att jag faktiskt nyligen besiktigat bilen i sverige i detta skick (sant, dock med anmärkning). Efter mycket om och men fick jag åka ändå, när det sprakade till i vaktens com-radio med något viktigare ärende... (Jag hade dock en skylt i packningen för säkerhets skull) Småskyltar bryr de sig nog inte om tror jag, särkilt inte på utlänska bilar. _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||
Sådär ja!
Startade 04.30 i morse från Adenau och har förtjänat lite sömn, skall se om jag får till en reseberättelse med bilder i morgon. Ha det så trevligt ni som åker nu till helgen. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hoppas du hade det trevligt. Dyker du upp på lördag på Lunda? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2155 besök totalt |