Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3275 besök totalt |
Elektronisk TURBOtrycksmätare - vilken?
Har sökt men hittar inget vettigt så jag ställer frågan. Har kört med AutOMeter Sport-Comp mätare nu ett tag och känner att jag inte riktigt kan lita på den samt att den helt plötsligt gick sönder. Nu behöver jag en bra pålitlig turbotrycksmätare gärna elektronisk. Gärna en som visar i bar samt till 1.5 bar, går bra med en som visar 2.0 bar max. I värsta fall får jag leva med PSI värden om mätaren är bra! Kom med förslag! ![]() |
||||||||
http://www.streetpower.se/webbutik/b
Dom ska va i klass med Defi påstår dom som vet. Känns gedigna att klämma på iaf ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||||
Ser inte alls dumma ut. Kan man byta bakrundsbelysningen? Fler förslag? |
||||||||
Hur varnar den då? Med ljud eller ljus? Hur känsliga är elektroniska mätare mot peaks? Kan de bottna och gå sönder? |
||||||||
http://www.streetpower.se/webbutik/dsd%11cs_357 *Warning Setting - User Preset User preset warning values - alarm by LED Att den skulle gå sönder av en peak låter osannolikt, om den inte är 10-15 bar...men då har du nog mer bekymmer än laddtrycksmätare ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||||
Tack för det. Mycket läckra. De svarta såg bättre ut. Någon som har testat de i sin bil? Nöjda? |
||||||||
jag hittade denna...
http://www.creatix.se/Shop/Applicati Designen tilltalar mig i alla fall... ![]() _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||||||
AutOGague har jag inte hört bra om. Vill ha en pålitlig mätare. |
||||||||
'konstig gradering (torr på minussidan, bar på plussidan) vill man ha de' så? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
Första tanken som slår mig är: "Har kört med AutOMeter Sport-Comp mätare nu ett tag och känner att jag inte riktigt kan lita på den" Jag har aldrig tidigare hört ngt negativt om AutOMeter, varför litar du inte på den? (Jag är nyfiken alltså, det är inte som att jag är en elak åtf)
Vad spelar graderingen för roll egentligen? För mig känns det som att "är det vakum så är det vakum", på en laddtrycksmätare för turbotrycket känns det som att det är mer intressant vad som händer på andra sidan 0-strecket sas ![]() ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||||
Jag tycker inte den har visat rätt laddtryck från början, ena dagen visar den för lite andra dagen lite mer dock är bilen orginal. Sen har jag märkt att "nålen en dag står mitt på 0 sträcket och nästa dag efter hård körning lite under 0 sträcket. Nu har det pajat helt mätaren så med avstängd motor visar den 25 cmHg i vakum. När den precis pajade så stod den på 40 cmHg i vakum. Den liksom lever eget liv. Jag kanske har fått måndags exemplar. |
||||||||
Jag kör med en Autometer på min. Den står typ på -0,2 till -0,3. När jag har bilen avstängd. Ska den stå Exakt på noll med bilen avstängd eller ska den ligga en bit under? Jag litar inte alls på min längre. Blir nog en glycerinfylld industrijohnny nästa gång.
_________________ Niklas Grahn |
||||||||
Den ska stå på 0 när motorn är avstängd! Då får du förmodligen också fel värde på din. |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3275 besök totalt |