| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Kolv från Formel 1 motor !!! Perfekt julklapp för f1 entu
|
2928 besök totalt |
|
Jag har köpt ett litet antal kolvar från minardi, dom satt i deras motor år 2001. En mkt häftig grej för den motor & f1 intresserade, hela kolven är ett ingenjörsmässigt mästerverk. Jag har putsat upp en kolv & monterat den på en kolfiber skiva, den passar in perfekt bland f1 bilmodellerna i bokhyllan, men det finns säkert många andra användings områden. Kolvdiameter: 9 cm Tjocklek: 3cm Vikt 234 gram Ring mig eller skicka PM, jag har bara 4 st till salu så först till kvarn... Tel: 070-
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||||
|
|
||||||||
|
Nu är dom slut !!!
Ledsen, verkar som om hela rejsa vill ha en F1 kolv... Ska se om jag får tag på fler F1 prylar till jul !
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||||
Jag är på det mesta från F1
/erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
|
Beggade F1 grejer verkar säljas rätt billigt faktiskt. Jag vet om en kille som säljer grenrör, fälgar, bromsar, kompletta växellådor, hjulupphängning etc. från Jaguars gamla team. Ett grenrör/komplett avgassystem (är i princip bara ett grenrör så...) kostar ca 1500 spänn tex.
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||||
Ebay? edit: http://www.ebay.se/viItem?ItemId=130 3-lagers nomex, kan man få ha en sån som raceoverall godkännt? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
|
Akta er lite för fälgarna, bara. Sá de inte kommer frán en show-bil.
I alla fall om ni ska ha dem till nát "riktigt" och inte bara till prydnad. Är lite bekant med en firma som tillverkar showbilar, eller i alla fall karosser, vingar osv. till 6-7 olika F1-stall. De skvallrade att fälgarna till showbilarna skickas gratis frán BBS, OZ... Det är fälgar som inte klarat röntgenkontrollen, har porer eller sprickor inuti. Till prydnad duger de bra, men inte pá en bil som ska rulla. Karosserna görs för övrigt av glasfiber där det ska lackeras, och i svartpigmenterad glasfiber där det ska se ut som naken kolfiber. Det ska vara sá billigt som möjligt..
Är det tillåtet i F1 så lär det vara tillåtet i vad som helst.
3-lagers Nomex är väl mer eller mindre standard i föraroveraller. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Fast det är ju ingen föraroverall, den är ju för pit-personalen.. priset är ju inte värre än att köpa nytt av budgetmärke. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Kolla så FIA-märkningen är rätt, då borde det väl funka? Bara faktumet att det är 3-lagers nomex gör väl inte att den är godkänd? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||
|
Fan där missade man något kul. Dom kolvarna gick åt snabbt.
Får kolla noggrannare framåt jul då
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Min bror har handlat en del av samma kille (fälgar, grenrör, m.m.) och han visade honom tydligen en hel lada med delar... Fanns även kompletta chassin men tror han saknade motor. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Näe, tyvärr hade han inga motordelar alls, förutom kringutrusting och växellådor då... _________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||||
På en av bilderna kan man se FIA-märkningen men jag vet inte vad som gäller så någon annan får nog kolla.. _________________ Pet ter Uhlin |
||||||||
Vet inte om det är samma kille men det är inte omöjligt. Han jag besökte hade han allt utom en ratt "hemma". Motordelar fanns det gott om. För att inte tala om fälgar: 507st!
_________________ H e n r i k P i h l |
||||||||
|
OK, då blandade jag ihop det lite....
Men det kan väl knappast finnas TVÅ killar som säljer en massa Jaguar delar på E-bay? och skulle du inte fixa ett grenrör till mig...?
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
![]() |
SÄLJES
|
2928 besök totalt |