Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9962 totalt) |
kör man tider under 1.30 på mantorp lär man inte bli omkörd säskilt mycke på en "gatbilsträff"
Grymma tider. Försöker själv komma ner till 1.30 tider men måste kapa 10 sek till... Tur att bilen fortfarande är orginal =) Tar nog flera år med tanke på vad allt kostar. _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||||||||
Nej, vad säger du? ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||||
Det är ju en prisfråga!! hihi... _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Hmmm...är det inte alltid det? ![]() Nästa gång SKA vi vara på plats med en stor förpackning Ariel Ultra! _________________ Johan Bergin |
||||||||
Jag har skickat mail till Alrik och Robert, hoppas att fler här gör det med lite konstruktiva tankar. _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||||
Det stämmer nog ganska väl. Det som är fint med en laptimer är ju att man verkligen får fram en lägsta tid över dagen. Med all säkerhet kan man nog påstå att de lär vara svårt att få en absolut lägsta tid på sig själv eller någon annan man tar tid på med ett tidtagar ur(mobil), just eftersom de instumenten aldrig går en hel dag, mobil i övrigt visar ju korrekta tider! Gissningsvis skulle alla av denna anledning kanske vara ett par sekund snabbare än enligt uppgift från polarn som sporadiskt tog ett par tider på för/efter middag med ur/mobil tex. De är ju tveksammt att man träffar sin lägsta runda för dagen just då polarn eller annan förnöjt står o klockar, men visst får man på detta sätt ett hum om tiderna. Klockade Göransson i 997 GT3an på slutet en hel del varv, trots det kan jag ju inte säga att jag fick hans lägsta varv under dagen, nä för det krävs en laptimer som rullar över hela dagen, för att visa den tiden. I övrigt om man frågar sin vän om han kan klocka en mobiltid eller två, så ger det gissningsvis mer stress beroende på person som kör än om man samlar tider över en heldag i laptimern i stället. Samt man utvecklas som förare med dessa laptimers, särskilt eftersom man efter vart varv får en adekvat återkoppling hur det gått genom tiderna som ständigt visas om man vill titta. Så köp en laptimer så är du med all säkerhet än närmare lägre bästa tid. Personligen är jag av den åsikten att de flesta bilar orginal går att åka fortare med än man tror sig kunna, de är ju vi förare som brister och inte tvärt om gällande orginala prestanda bilar av idag. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Nope, var en annan gul turbo. Jag pratade lite med killarna i den innan de smällde (såg inte det själv, hade lessnat vid det lagt och kört söderut igen) och de brukade tydligen inte vara inne på rejsa.nu så ofta. Tipsade dem dock om att det kan vara värt ett besök lite då och då (samt en del andra mer Speedster relaterade forum ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||||
Det är en trevlig kille härifrån Växjö, tror han heter Kalle. Han tog inte så hårt på det(verkade det som). Bara plast som han sa ![]() ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||||||
Säljer du laptimer? Jag är intresserad av en i sådana fall. Du kan väl pm.a mig pris ifall du har till salu eller någon bra kontakt _________________ /Petter Ledin |
||||||||
Killen med den röda Lotusen hade väll inte någon turdag?
hur gick det med bilen efter allt rykande samt alla avåkningar? |
||||||||
Jag håller med fullständigt! Dagens sportbilar är oftast rejält bättre än vi som sitter bakom ratten. Katalogtrimmning och trim-fnul kan vara kul, men körträning ger mera resultat. :-) _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||||||
Hej Har försökt PMa dig men det går inte ![]() Mvh _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Har du inte fått mitt PM? Annars har jag 070-5845460 petter.l@gvt.se _________________ /Petter Ledin |
||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9962 totalt) |