Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-24 AMS Track day på Mantorp
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9962 totalt)
marcus r33
Linköping
Här sen Sep 2005

kör man tider under 1.30 på mantorp lär man inte bli omkörd säskilt mycke på en "gatbilsträff"
Grymma tider. Försöker själv komma ner till 1.30 tider men måste kapa 10 sek till... Tur att bilen fortfarande är orginal =) Tar nog flera år med tanke på vad allt kostar.

Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Alfons skrev:
Tycker riktigt synd om den gula speedstern som tyvärr satte baken i ett räcke Hoppas det ordnar sig!

Nej, vad säger du? Inte Christoffer igen va? Det finns ju inte så många gula speedstrar...

Lidköping
Här sen Aug 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
Klart givande att ha en driftbox laptimer i bilen som ger tider över hela dagen, samt att den visar bestlap för dagen och current lap direkt i bilen. Johan jag har förmodligen sålt ett par åt dig nu thumbs up I övrigt tack för lånet Stefan.

Det är ju en prisfråga!! hihi...

Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005

Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Klart givande att ha en driftbox laptimer i bilen som ger tider över hela dagen, samt att den visar bestlap för dagen och current lap direkt i bilen. Johan jag har förmodligen sålt ett par åt dig nu thumbs up I övrigt tack för lånet Stefan.

Det är ju en prisfråga!! hihi...

Hmmm...är det inte alltid det? Tack Göte!

Nästa gång SKA vi vara på plats med en stor förpackning Ariel Ultra!

Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Så här skriver dom själva i sitt nyhetsbrev i dag AM:s om "Track-Day på Mantorp"

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=38137

Jag har skickat mail till Alrik och Robert, hoppas att fler här gör det med lite konstruktiva tankar.

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
EVO

Här sen Jun 2005

Någon som vet/hörde vad Göransson körde för varvtider med GT3an? Skulle vara intressant att veta.

stockholm
Här sen Maj 2004

marcus r33 skrev:
kör man tider under 1.30 på mantorp lär man inte bli omkörd säskilt mycke på en "gatbilsträff"
Grymma tider. Försöker själv komma ner till 1.30 tider men måste kapa 10 sek till... Tur att bilen fortfarande är orginal =) Tar nog flera år med tanke på vad allt kostar.

Det stämmer nog ganska väl.

Det som är fint med en laptimer är ju att man verkligen får fram en lägsta tid över dagen. Med all säkerhet kan man nog påstå att de lär vara svårt att få en absolut lägsta tid på sig själv eller någon annan man tar tid på med ett tidtagar ur(mobil), just eftersom de instumenten aldrig går en hel dag, mobil i övrigt visar ju korrekta tider!

Gissningsvis skulle alla av denna anledning kanske vara ett par sekund snabbare än enligt uppgift från polarn som sporadiskt tog ett par tider på för/efter middag med ur/mobil tex. De är ju tveksammt att man träffar sin lägsta runda för dagen just då polarn eller annan förnöjt står o klockar, men visst får man på detta sätt ett hum om tiderna. Klockade Göransson i 997 GT3an på slutet en hel del varv, trots det kan jag ju inte säga att jag fick hans lägsta varv under dagen, nä för det krävs en laptimer som rullar över hela dagen, för att visa den tiden. I övrigt om man frågar sin vän om han kan klocka en mobiltid eller två, så ger det gissningsvis mer stress beroende på person som kör än om man samlar tider över en heldag i laptimern i stället. Samt man utvecklas som förare med dessa laptimers, särskilt eftersom man efter vart varv får en adekvat återkoppling hur det gått genom tiderna som ständigt visas om man vill titta.

Så köp en laptimer så är du med all säkerhet än närmare lägre bästa tid. Personligen är jag av den åsikten att de flesta bilar orginal går att åka fortare med än man tror sig kunna, de är ju vi förare som brister och inte tvärt om gällande orginala prestanda bilar av idag.

Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005

Trådstartare
meldert skrev:
Alfons skrev:
Tycker riktigt synd om den gula speedstern som tyvärr satte baken i ett räcke Hoppas det ordnar sig!

Nej, vad säger du? Inte Christoffer igen va? Det finns ju inte så många gula speedstrar...

Nope, var en annan gul turbo. Jag pratade lite med killarna i den innan de smällde (såg inte det själv, hade lessnat vid det lagt och kört söderut igen) och de brukade tydligen inte vara inne på rejsa.nu så ofta. Tipsade dem dock om att det kan vara värt ett besök lite då och då (samt en del andra mer Speedster relaterade forum )

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Stefan_A skrev:
meldert skrev:
Alfons skrev:

Nope, var en annan gul turbo. Jag pratade lite med killarna i den innan de smällde (såg inte det själv, hade lessnat vid det lagt och kört söderut igen) och de brukade tydligen inte vara inne på rejsa.nu så ofta. Tipsade dem dock om att det kan vara värt ett besök lite då och då (samt en del andra mer Speedster relaterade forum )

Det är en trevlig kille härifrån Växjö, tror han heter Kalle. Han tog inte så hårt på det(verkade det som). Bara plast som han sa Det tråkiga är att han tydligen har köpt bilen krockad och jobbat hela vintern med den, haft inne den på riktningsfirmor osv och lagt ner mycket tid. Så krocken var nog lite trist

Här sen Mar 2003

Göte RS6 Sjögren skrev:
marcus r33 skrev:

Så köp en laptimer så är du med all säkerhet än närmare lägre bästa tid. Personligen är jag av den åsikten att de flesta bilar orginal går att åka fortare med än man tror sig kunna, de är ju vi förare som brister och inte tvärt om gällande orginala prestanda bilar av idag.

Säljer du laptimer? Jag är intresserad av en i sådana fall. Du kan väl pm.a mig pris ifall du har till salu eller någon bra kontakt

Örebro
Här sen Aug 2005

Killen med den röda Lotusen hade väll inte någon turdag?

hur gick det med bilen efter allt rykande samt alla avåkningar?

Hjelmqvist MEDIA
Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
...Personligen är jag av den åsikten att de flesta bilar orginal går att åka fortare med än man tror sig kunna, de är ju vi förare som brister och inte tvärt om gällande orginala prestanda bilar av idag.

Jag håller med fullständigt!
Dagens sportbilar är oftast rejält bättre än vi som sitter bakom ratten. Katalogtrimmning och trim-fnul kan vara kul, men körträning ger mera resultat. :-)

(PCS #9240)
Citera
EVO

Här sen Jun 2005

Sisådär. Möjligt att jag lägger upp fler bilder senare.

stockholm
Här sen Maj 2004

Petter skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
marcus r33 skrev:

Säljer du laptimer? Jag är intresserad av en i sådana fall. Du kan väl pm.a mig pris ifall du har till salu eller någon bra kontakt

Hej Har försökt PMa dig men det går inte Skicka ditt nummer via PM till mig så ser jag till att Johan Bergin som säljer dom ringer dig.

Mvh

Här sen Mar 2003

Göte RS6 Sjögren skrev:
Petter skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
marcus r33 skrev:

Hej Har försökt PMa dig men det går inte Skicka ditt nummer via PM till mig så ser jag till att Johan Bergin som säljer dom ringer dig.

Mvh

Har du inte fått mitt PM?
Annars har jag 070-5845460 petter.l@gvt.se

Växjö
Här sen Jun 2005

Läser i tyska Sport Auto om deras läsardag på Ringen. 110 deltagare och 15 instruktörer. Sen är ju Ringen något längre än Mantorp också . Nåja, jag hoppas det blir bra nästa år!

2006-09-24 AMS Track day på Mantorp
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9962 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande