| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
POWERFLEX bussningar som håller knappt 1 timme på bana?
|
58 besök senaste veckan (28797 totalt) |
På min M3:a hade jag länkarmar i aluminium, inge problem med det. Men en sprack troligen av värmeutvecklingen från avgassystemet. _________________ bmw bmwsson |
||||
|
...att konkret skriva av dem som skit är väl magstarkt - jag har precis som några andra *många* mil ( ~8000?) i Silverpilen med powerflex överallt och den har fått mer än sin beskärda del med banträffar och konbanor på rdäck, och flera år med iskörning på fulldubb (vilket jag anser går riktigt hårt åt bitarna).
De är fortfarande som nya. Det är alldeles säkert så att i vissa bilars hjulupphängningar så utsätts de för krafter som de inte klarar av, där standardbussningen är designad att ge med sig i någon led. /J - ohyggligt nöjd powerflexanvändare |
||||
|
håller klart med jerry! det finns idag över 120 st Cossies som kör med powerflex/superflex och inte har ett enda problem med bussningar som går sönder mm..
de kanske inte fungerar just till din bil, men skriv DET då, istället för att bara skriva att de är skit. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
Verkar det inte vara olika sorters Powerflex, där de 'lila' verkar fungera, medans andra bevisat sig fungerar sämre, eller är jag ute och svamlar nu? Mvh Jon |
||||
|
Sätter en halvtunna skit på att färgen har NOLL betydelse.
Men den LILLA frågan VARFÖR det håller på vissa bilar och inte på andra är är intresankt. Eller???? Skall vi försöka annalusera problemet?????? _________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Färgen indikerar normalt kvalitet/hårdhet. Om Powerflex använder sig av detta vet jag så klart inte, men jag vill gärna tro det.
Kan inte konstruktionen över hur bussningen är tänkt att jobba vara en faktor att se mer på? _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Det jag lärt mig om pollyerten är att färgen tillsätter man.
Gmm olika färger är bra för olika hårdheter om det är standardelesartat, annars blir det pankaka
Ja hårdheten har en viktig roll , svar ja. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Mina var lila, men det hjälpte inte mig speciellt mycket. Ska skicka upp mina till Forza och se vad dom säger. _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
nu kommer jag inte ihåg fabrikatet (pga att jag blandar ihop dem hela tiden) men de som TG racing säljer är färgkodade efter "hårdhet". svarta som org bussningar, gula som e hårdare och röda som e hårdast.
tror "haverierna" har rätt mycket med hur bussningen är utformad, hur tillverkaren av bilen har gjort utformningen av hjulupphängningen och dess upptagning av krafterna vid påverkan, vikt på fordonet och även grepp mot underlaget. mer grepp borde väl ge bussningarna en hårdare match? samma sak med vikten.. de funkar ju bevisligen kanon (tusentals mil) på flera olika bilsorter och med olika typer av hjulupphängningar och de fungerar bevisligen inte alls på andra bilsorter. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
|
Jag har kört med dessa bussningar på min Saab 9000 i 3,5 år och de är fortfarande felfria trots relativt många bankörningar och nästan 5000 mil. Dessa är av fabrikat Powerflex och sitter som bakre länkarmsbussning i framvagnen.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
POWERFLEX bussningar som håller knappt 1 timme på bana?
|
58 besök senaste veckan (28797 totalt) |