Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-23 MGCC KM5
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17962 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



easec skrev:
Fick samtal från Jonas, nu förstår jag varför jag har svårt att lämna "komfortzonen".


Hittades något fel på bilen? Berätta vad det är du har förstått!

Med regn blir det nog svårt komma under 1.20... men jag börjar ju förstå varför du önskar regn nu när jag fick veta hemligeten i lördags...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Däckmäster själv ringde och sa att toe bak var så jäkla fel, inte konstigt att den var nervös. Nu kan jag ha hört fel (inte ovanligt ) men det skulle skilja 1 cm, skulle ha varit 5 på ena sidan och runt 0 på den andra. Men som sagt, jag börjar bli gammal och hör som en kratta!

De fick order att sätta rena racinginställningen fram och bak.


Regn, regn, regn thumbs up


/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



easec skrev:
Däckmäster själv ringde och sa att toe bak var så jäkla fel, inte konstigt att den var nervös. Nu kan jag ha hört fel (inte ovanligt ) men det skulle skilja 1 cm, skulle ha varit 5 på ena sidan och runt 0 på den andra. Men som sagt, jag börjar bli gammal och hör som en kratta!

De fick order att sätta rena racinginställningen fram och bak.


Regn, regn, regn thumbs up


/ från Lomma


Efter att ha tittat på dina filmer där du kör ganska avvaktande i utgångarna så kan jag nästan misstänka att du haft toe ut på bakhjulen.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Ja så kan det vara, men som jag skrev att jag kan ha hört fel. Men Jonas kunde inte förstå hur jag kunde köra med det.

jagvet inte om symptomen blir att man måste tvinga in bilen i spåret i en kurva. I måndags på Sturup ville bakvagnen fortsätta rakt fram i partiet vid kuren, när du svänger in mot det gamla partiet igen. Men Michelin däcken blevdet väldig skillnad jämfört med Bridgestone däcken.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201



har du film från km5....?
vore kul att se om man nu får?

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



bert1 skrev:
har du film från km5....?
vore kul att se om man nu får?


Jag vill också se din film Mats! Vet att du hade kameran i bilen iaf... thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
patand skrev:
bert1 skrev:
har du film från km5....?
vore kul att se om man nu får?


Jag vill också se din film Mats! Vet att du hade kameran i bilen iaf... thumbs up


Första träningspasset åkte kameran av fästet, var nog när jag dansade lite bakom Headline. Sedan har jag nog följande 3 pass.

Skall börja rippa dem i kväll, prioriterade filmerna från Sturup Raceway.

Nytt pers!!! Roligast var att på sektionen mellan kuren och insvängningen till BMW-kurvan har jag aldrig kört slöare, sektionen efter bww-kurvan till insvängning damm-kurvan var jag 4 sekunder långsammare, ändå var jag på totalen 1 sekund snabbare.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Tomas, jag lägger upp det på min site istället (skall bara fixa en liten större hd).

Det är för mycket tyckare här på forumet.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201



kommer inte åt din site längre
du kan mail info på tomas.p@cc-ab.se om du vill

T

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
jag glömde att betala för domännamnet , men det kommer upp igen.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Jag håller på att rippa filmerna, jag vet inte om ni andra har märkt det med tiderna som vi fick (iallafall i tävling 1) inte riktigt stämmer.

Nu spelar det ju inte någon större roll (inte för mig ), men på resultattavlan hade jag låga 1.21, men nu när jag har tagit tiden i filmen så har jag flera varv under 1.20,3. Dessa är triggade elektroniskt i programmet, möjligtvis kan datorn få hicka, men inte upprepade gånger.

Det spelar absolut ingen roll men det kan vara roligt för en egens självkänsla iallafall!

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 181



[quote="Niklas Falk"]
patand skrev:
Jag vill inte hacka på någon... men är inte Elisen en Roadsport B bil redan i standardutförande egentligen? 120hk och 800kg (fast Elisen väger väl mindre t.om?) = 6,7 kg per hästkraft... eller minns jag fel på vikten och/eller effekten på en Elise?
Jag utgår från att Anders har allt under full kontroll. 118hk+5%*7kg/hk=867kg och det borde inte vara enormt svårt att komma upp i (2*25kg är ju max barlast men det finns mycket annat som kan göras tyngre).

Ni har rätt båda. En Elise är en eg. en B bil. I Stdskick.
Men med tunga fälgar, Eldssläckningssystem och Lotus halvbur går vikten upp tillräckligt för C.

Jag tycker att viktgränsen för låg då det då det går att köra Elise och (Seven 1.10 ngt på Knutstorp) i C. Miator, MGF, Bertone, ,Barchettor, MR2, 924, MGB mfl är chanslösa.
Som det är nu väger dock en Elise ca 200 kg för mycket i B.

Bränsleförbrukning:
Jag hade full tank när jag körde hemifrån och hemkommen visade mätaren mellan 14 och 18 Liter. Dvs en förbrukning på ca 20 Liter. Jag har ca 6 mil tur och retur Knutstorp och ca 50 varv där.
Vägmätaren indikerade ca 16 mil.

Raceförbrukning ca 1L/m

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



andersh skrev:
Jag tycker att viktgränsen för låg då det då det går att köra Elise och (Seven 1.10 ngt på Knutstorp) i C. Miator, MGF, Bertone, ,Barchettor, MR2, 924, MGB mfl är chanslösa.
Som det är nu väger dock en Elise ca 200 kg för mycket i B.


Jag håller helt med. Då ligger du lika fel i B som jag ligger i C...
Men en 111S bör väl kunna hävda sig i B? Man kanske skulle fjäska lite för Heikki och få prova några varv?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Resultat KM5 samt totalt

Ang Resultat KM5 samt totalt

Edit
Till alla som kontaktat mig

Kontakta Thomas Bjernflo MGCC
om inget finns på hemsidan

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Re: Resultat KM5 samt totalt

Bengt Metz skrev:
Ang Resultat KM5 samt totalt

Kontakta Thomas Bjernflo MGCC


Varför det? Kommer inte resultatet upp på hemsidan?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Blir det någon film från detta event Mats (Easec)? Nyfiken ju... har lagt mörke till att du lägger upp film från helgen efter thumbs up men då var ju inte jag med och körde ju...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Resultat

Hej

Lite resultat uppe på MGCCs hemsida nu

dock inte totalresultaten ännu

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Trevliga filmer Mats! Min bil visar sig ju en stund på båda filmerna dessutom!

Tack! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
patand skrev:
Trevliga filmer Mats! Min bil visar sig ju en stund på båda filmerna dessutom!

Tack! thumbs up



Vet inte hur jag skall ta den kommentaren >

















_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



easec skrev:
Vet inte hur jag skall ta den kommentaren >


Du ska ta den som att jag gillade filmerna men att det var synd att du inte hade fått full ordning på bilen (hjulinställningarna) så att du kunde haka på lite längre tid... nästa år ser jag fram emot att ha dig nära (men bakom ) mest hela tiden så man får bilen mycket filmad! thumbs up

Jag är övertygad om att du får sluta vara från Lomma nästa år och istället blir från Lomma!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2006-09-23 MGCC KM5
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17962 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande