Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17962 besök totalt |
Hittades något fel på bilen? Berätta vad det är du har förstått! ![]() Med regn blir det nog svårt komma under 1.20... ![]() |
||||
Däckmäster själv ringde och sa att toe bak var så jäkla fel, inte konstigt att den var nervös. Nu kan jag ha hört fel (inte ovanligt
![]() De fick order att sätta rena racinginställningen fram och bak. Regn, regn, regn ![]() / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Efter att ha tittat på dina filmer där du kör ganska avvaktande i utgångarna så kan jag nästan misstänka att du haft toe ut på bakhjulen. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Ja så kan det vara, men som jag skrev att jag kan ha hört fel. Men Jonas kunde inte förstå hur jag kunde köra med det.
jagvet inte om symptomen blir att man måste tvinga in bilen i spåret i en kurva. I måndags på Sturup ville bakvagnen fortsätta rakt fram i partiet vid kuren, när du svänger in mot det gamla partiet igen. Men Michelin däcken blevdet väldig skillnad jämfört med Bridgestone däcken. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Jag vill också se din film Mats! ![]() ![]() |
||||
Första träningspasset åkte kameran av fästet, var nog när jag dansade lite bakom Headline. Sedan har jag nog följande 3 pass. Skall börja rippa dem i kväll, prioriterade filmerna från Sturup Raceway. Nytt pers!!! Roligast var att på sektionen mellan kuren och insvängningen till BMW-kurvan har jag aldrig kört slöare, sektionen efter bww-kurvan till insvängning damm-kurvan var jag 4 sekunder långsammare, ändå var jag på totalen 1 sekund snabbare. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Tomas, jag lägger upp det på min site istället (skall bara fixa en liten större hd).
Det är för mycket tyckare här på forumet. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
_________________ Tomas Palmlöf / Esther 001 |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Jag håller på att rippa filmerna, jag vet inte om ni andra har märkt det med tiderna som vi fick (iallafall i tävling 1) inte riktigt stämmer.
Nu spelar det ju inte någon större roll (inte för mig ![]() Det spelar absolut ingen roll men det kan vara roligt för en egens självkänsla iallafall! / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
[quote="Niklas Falk"]
Ni har rätt båda. En Elise är en eg. en B bil. I Stdskick. Men med tunga fälgar, Eldssläckningssystem och Lotus halvbur går vikten upp tillräckligt för C. Jag tycker att viktgränsen för låg då det då det går att köra Elise och (Seven 1.10 ngt på Knutstorp) i C. Miator, MGF, Bertone, ,Barchettor, MR2, 924, MGB mfl är chanslösa. Som det är nu väger dock en Elise ca 200 kg för mycket i B. Bränsleförbrukning: Jag hade full tank när jag körde hemifrån och hemkommen visade mätaren mellan 14 och 18 Liter. Dvs en förbrukning på ca 20 Liter. Jag har ca 6 mil tur och retur Knutstorp och ca 50 varv där. Vägmätaren indikerade ca 16 mil. Raceförbrukning ca 1L/m _________________ Anders Hofverberg |
||||
Jag håller helt med. Då ligger du lika fel i B som jag ligger i C... Men en 111S bör väl kunna hävda sig i B? Man kanske skulle fjäska lite för Heikki och få prova några varv? ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Resultat KM5 samt totalt
Ang Resultat KM5 samt totalt Edit Till alla som kontaktat mig Kontakta Thomas Bjernflo MGCC om inget finns på hemsidan / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: Resultat KM5 samt totalt
Varför det? Kommer inte resultatet upp på hemsidan? ![]() |
||||
Blir det någon film från detta event Mats (Easec)?
![]() ![]() ![]() |
||||
Resultat
Hej Lite resultat uppe på MGCCs hemsida nu dock inte totalresultaten ännu / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Då har jag lagt upp video från bägge tävlingsheaten.
http://www.seventwentyfour.org/porsc http://www.seventwentyfour.org/porsc /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Trevliga filmer Mats! Min bil visar sig ju en stund på båda filmerna dessutom!
![]() Tack! ![]() |
||||
Vet inte hur jag skall ta den kommentaren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Du ska ta den som att jag gillade filmerna men att det var synd att du inte hade fått full ordning på bilen (hjulinställningarna) så att du kunde haka på lite längre tid... nästa år ser jag fram emot att ha dig nära (men bakom ![]() ![]() ![]() Jag är övertygad om att du får sluta vara ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17962 besök totalt |