Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Toyota MR2 - bra dålig bil?
1494 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Vad har ni för erfarenheter om denna bil?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

vilken av mr2orna tänker du på? finns väl 3 olika modeller tror jag.

erfarenhet 1 av mr2 mk3 (den relativt nya cabrioleten) var mycket god, men den sträckte sig så långt som att sitta i bilen, vilket var väldigt trevligt.

erfarenhet 2 av mr2 mk2, targamodell med sugmotor på 2 liter, åkte bara med men jag gillade den inte alls trist motorljud gick slött och övertygade inte något vidare i kurvorna (detta exemplar var nog riktigt dåligt dock, nyligen tyskimporterad av en "skum" handlare)

inte mycket matnyttig information jag hade att komma med alltså

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det var en modell från 1992 med targatak. Jag har också hört att det finns massor med skumma Tyskland-importer här i Sverige!

Finns med 2 liters sugmotor och en variant med Turbo. Jag tror att det är Toyota Celica motorer i dem.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Den enda modellen som kan vara intressant, som jag ser det, är den s.k. mk2 modellen av MR-2. Och det MÅSTE vara Turbo motorn i den annars är det liksom ingen vinst med det hela. Turbo motorn är samma som i Celica och är mycket lätt att plocka upp till 300 hkr. Den brukar benämnas "Baby Ferrari", på gott och ont. Sedan måste man givetvis uppgrader dämpare och fjädrar, fippla lite med bromsarna osv. Men i praktiken så borde (?) man kunna få en bra vagn till en relativt låg peng i alla fall. Problemet brukar vara att hitta en Bra Turbo kärra att så att säga bygga på...

Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003

Det stämmer att det sitter Celica-motorer i MR2 mk2. Det finns 3S-GE på 156hk och turbomotorn 3S-GTE på 200hk, samma som sitter i Celica GT4. Har tyvärr aldrig provkört någon MR2 men de verkar ganska trevliga.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Usch för turbo! Tackar vet jag sugmotor! 2SW20!
Fast det blir nog aldrig bättre än 4A-GE
Tackar vet jag Toyotamotorer
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Peter V skrev:
Det stämmer att det sitter Celica-motorer i MR2 mk2. Det finns 3S-GE på 156hk och turbomotorn 3S-GTE på 200hk, samma som sitter i Celica GT4. Har tyvärr aldrig provkört någon MR2 men de verkar ganska trevliga.

Mest komiskt är att på vissa marknader fanns den med 240 hkr turbo motorn som standard... suck...

Allmänt banåkaforum
1494 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande