Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14305 besök totalt |
Det är härligt med en hop med nya bilder varje morgon - stort tack för det jobb som du lägger ner på det här! Jag väntar fortfarande på några riktiga actionbilder på cabben.. Jag bjöd ju på några skapliga (hjärn-)släpp lite här och där. .. (Kanske tur att det inte var någon fotograf närvarande..) ![]() obegripligt att du inte kom fram och snackade lite - eller är du arg för att jag sålde Turbo Cupen? ![]() ![]() _________________ -- |
||||||
Jättefina bilder Patrik, men nu när både Dürholt och Åberg varit med kan du inte skrapa fram en bild ur gömmorna på min röda FKF också, snälla.
![]() Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
ouups, fastnade visst i några byggtrådar för gamla 11:or i morse... Glassätarbilen ![]() Joo, något åt det hållet är det kanske. Och i veckan meddelade polaren att han krängt iväg sin Alpina B6 3,5 ![]() Tillbaka till bilderna (Anders, jag tror jag fångade dig på NGK:n, det kommer så småningom): ![]() ![]() ![]() Boulevardräsern... ![]() om det berodde på grepp-problem eller nervösa ryckningar i högerfoten vet jag inte, men det pumpades friskt på gasen igenom startkurvan i Lotusen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Miljöombyte strax innan regnet började falla. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så, nu skall jag hämta min ömma moder för att senare gå och lyssna på Bosse Bildoktorn. En klart underhållande föredragshållare. Mer kommer imorgon. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Några fler bilder:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anders, det var väl värt en liten tur i din bil, eller? / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Har lagt upp en "censurerad" version av Pass 2, http://83.227.160.26/porsche/pcsknut
Håll till godo! / ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
För hög fart och för kalla däck..
Eftersom att flera av er vet att jag hade kamera i bilen är det väl lika bra att bita i det sura äpplet..ta tjuren i hornen..rida ut stormen..face the fact.. För er som är nyfikna finns det ett filmklipp här: http://mcburn4ever.com/more_pic/060930_knutstorp/ Klippet heter cold_tires.wmv så fattar ni säkert resten själva.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re: För hög fart och för kalla däck..
Det är lugnt, bara det inte blev några skador, på bilen! / ![]() P.S Jag har själv dansat på Nordslingan, Knutstorp och en liten sväng på Anderstorp. Mina slitna Cup-däck fungarde oväntat bra i vätan. D.S _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Nu hann visserligen Mats före, men här är bildenjag letade efter. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lotusen gick stenhårt på kurbsen nerför backen hela tiden. Måste vara bra stötdämpare i en sån där, annars tycker jag det skulle bli lite otrevligt när man skall byta riktning så småningom. ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
PCS forum har väl lite att önska när det gäller uppladdning av bilder osv sen är det kul för folk som inte är med i "klubben" att se vad vi sysslar med ![]() Personligen tycker jag att PCS är fantastiskt bra med alla sina banmöten och slalomträffar och det är otroligt välorganiserat men det behövs nog för att det skall flyta när man är indelade i 5 grupper och runt 100 personer,, det flyter väldigt bra men lite lite körtid men det finns andra att köra med om man vill ha mer körtid _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
En stor anledning är väl att de flesta som fotograferar inte är PCS-medlemmar. Sen är det väl även så att rejsa med sina fina uppladdningsmöjligher har blivit en standardplats för att utväxla bilder, funderingar mm efter banträffar. Sen vem som annordnat träffarna, entusiaster, märkesklubbar, bilhandlare m.fl, spelar nog mindre roll. Personligen tycker jag att det är perfekt! Man vet att det är ett ställe man skall leta på om man leter info från någon banträff.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Som sagt, det hände ju ingenting. Du gjorde dessutom helt rätt som (enligt instruktion) fortsatte att bromsa rakt ut i gruset. Det är väl skönt att veta att man kan hantera sådana situationer kallt (ursäkta analogin ![]() Alla har vi väl varit av någongång ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jisses vad det kränger ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Tack det var snällt sagt! ![]() Det roliga är att på bangenongången, när instruktören (Jonas i en gul 911) frågade vad man gör om man märker att man kommer in för fort mot Ronnie Pettersson och ingen svarade, då klev självklart bror duktig (jag) fram och sa: -Bromsar o styr rakt fram! Efteråt träffade jag Jonas... -Amen, jag trodde vi var överrens om att man inte skulle ut där! Schysst kille! ![]()
Håller med! Kolla bara på hur han lyckats fånga min kompression ut mot start o målrakan.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Hm, jag var ju av på PCS-körningen på sturup (vänstern efter första krönet). Inte för att jag hade kalla däck, men väl lite för varma gatdäck och till skillnad från Pär så försökte jag styra mig in kurvan genom att motorbromsa vilket ledde till liiiite för mycket överstyrning och en 180-gradare ut i gruset
![]() Fast det var ju med vår gamla 944:a och ljuddämparen hade Fredrik redan smällt när han försökte starta motorn utan fungerande rotor ![]() ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
Jag säger bara "Format Error" och j***a skitkamera! ![]() minne och kommer att köra NGK-krönet, hårnålen och Liton både framåt och bakåt i vinter... Just nu jobbar jag på en snutt från Mantorp att lägga upp i min biltråd. Den är i datorn, omgjord till .avi, men ej nedkortad. Jag tror inte 6 min går så bra på t ex video.google! Underbara bilder ni har tagit. Gevalia fastnar bra och jag gillar "där det SER ut att gå fort", tror jag! ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14305 besök totalt |