Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
M3 motor (S50b32) blanda med 328i (M52b28)
1016 besök totalt
man_dizel
Stockholm
Här sen Aug 2006

Trådstartare

Har nyligen införskaffat mig lite godis, en ren BMW S50 3,2l motor utan insug och massa krimskrams. Sen hade jag en 328 motor liggandes sen tidigare. Nu min fråga. Passar grejer från 328an för att komplettera en leksaksmotor för att vässa pennor o dylikt?

//

www.bavaria.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Elaka svaret kommer här..

På rejsa pratar vi om bankörning. För att köra på bana behöver man en bil (eller motorcykel osv). Bilen behöver en motor.
Därför går det bra att prata om banåkamotorer här
Men för att få göra det så ska man presentera sin banåkabil på därför avsedd avdelning på forumet och sedan länka till den tråden via sin användarprofil. thumbs up

Sen, för att få ett bra svar, så tror jag tex www.autopower.se är ett bättre val av forum för dina frågor då de är väldigt märkesspecifika.

Lycka till thumbs up

Stockholm
Här sen Aug 2006

Trådstartare
sorry, jag har inte hunnit fylla i något om min bilbygge faktiskt här på rejsa. men det kommer. Jag har sett att det finns en och annan M Guru här på rejsa så jag tänkte att man kanske kunde få någon kort svar på den fråga jag ställde. Meningen är att allt det här ska eventuellt vara som en reservmotor till en BMW 2002a.

mvh

www.bavaria.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Det är en del tillbehör som passar. Grenrör (fast där är ju 328:ans ganska mycket sämre), generator, start. Insuget går dit med en adapterplatta mellan(tror dock inte det gör sig så bra på 3,2l då det redan på 2,8l är en begränsning). Sedan har ju S50 en del extra grejer som inte finns på M52, t.ex. luftpumpen men den går att blockera i toppen.

Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Mitt korta svar är: Skaffa rätt delar. Ingen idé att slänga dit ett 328 insug på en S50. Däremot passar som sagt starmotor och generator + dyl. Hålet under grenrören till luftpumpen är bara att plugga.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Skruva banåkabil
1016 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande