Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1256 besök totalt |
Bilder 8-11:e september
Här kommer lite bilder från vår ringentripp nu i september. Fotograf är Per Liljeqvist - Helsingborg. Denna vändan var vi nere och körde med hojarna vilket var "intressant" som jämförelse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
Trådskaparen kör hojen som är med på sjunde bilden uppifrån, Ducati 999s. Fotografen kör en Aprilia RSV R Factory. ![]() _________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||
Jag kör en Ducati 999s -06 som är med på den 7:e? bilden. Det var både kul och skrämmande att köra hoj på ringen. Nästa gång jag är nere med bilen kommer jag definitivt att agera med ännu större respekt mot hojåkarna. Det som känns som stor marginal i bil är inte lika kul när man sitter på hojen mycket pga att man inte kan ändra valt spår på samma sätt med hojen. När det då susar förbi en GT3:a med en halvmeter till godo i aremberg kan man hålla sig för skratt. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
aha, duccarna är fina och rsv r factory är väl kolfiberkåpad?
![]() ![]() rent hypotetiskt, behöver man mc-kort för att köra bana med hoj? ringen kan jag tänka mig att det behövs men de svenska banorna? för att dra med en några år gammal räser till knutan eller sturup frestar lite... _________________ Eric Bolin |
||||
Skilldnaden mellan Factoryn och "vanliga" RSV R är 6 kilo. Det låter kanske inte så mycket men med tanke på att hojen väger in på runt 180 kilo är det svårjagade kilon. Kolfiber och titan är en del av den viktbesparingen. För övrigt har aprilian motor byggd i magnesium, smidda fälgar och öhlinskomponeneter där det går att ha. Trevlig cykel. ![]() Att köra hoj på bana utan körkort i till exempel oförsäkrad grupp borde inte vara några problem men jag ser ett visst moment 22 med att göra det; Kan du inte köra hoj är bana kanske inte det lämpligaste stället att börja på och om du kan köra hoj borde det inte vara svårt att fixa körkort. _________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||
jo förvisso, min tanke var mest på pengafrågan, vill man bara köra bana så känns inte kort i nödvändigaste laget ![]() _________________ Eric Bolin |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1256 besök totalt |