| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Glasfiberdelar
|
2996 besök totalt |
|
Hittade en företags webb adress som sälger plastdetaljer till; Audi, BMW, Nissan, Porsche, SAAB, Volvo, VW & MC http://www.adolfssons-motor.se/Index OBS! Jag har inget med annonsen å göra förutom att den verkade ok
_________________ Chris Ter |
||
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Vi har varit i kontakt med Adolfssons och det verkar oerhört lovande. (Samson, JohnC and me)
Mycket seriös och serviceminded kille den där Lars. Kan ju berätta att allt som finns på hemsidan är inte taket för hans sortiment. Han berättade för mig att han nu har bytt till en lokal som är 3 ggr så stor. Dvs, JÄTTE stor. Han vill utöka sitt sortiment och kunna erbjuda fler grejor till de modeller han redan har. Vi har köpt motorhuvar och bakluckor i originalutförande till BMW E30. Han berättade att han har en delad form för framskärmar i originalutförande till E30, och att det inte blir superbra när han gjuter i den, men som jag sa, vi skall inte på utställning. Tror att en originalmotorhuv väger mellan 19 och 21 kilo. En avgjuten originalhuv väger i standardutförande 5,7kg medan en originalhuv extra lätt väger 4,5 kilo. När han gör detaljen extra lätt krävs det många fler nedlagda arbetstimmar eftersom han måste reducera styrenplastmängden med en sugande roller. I standardutförande mättar han glasfiberväven med styrenplast och låter det vara så sedan. Då ligger det överdrivet med styrenplast i formen som väger ca: 1kg extra. Men som turbokillarna säger... "bara att höja laddtrycket lite".
Ja det var en liten historia om det där. De flesta visste säkert redan hur det går till, men som ren kuriosa.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Detta är en seriös kille som ser till köparens bästa, har varit i kontakt med honom ett tag nu och får snart hem ett par dörrar till min ådi, har sett m3-kittet som han gjuter upp till Bmw och jag anser att det är bra grejor till extremt lågt pris!
/Micke _________________ Mikael Olofsson |
||
|
Så ja!
Fick mina grejor ikväll från Adolfssons. E30, huv och baklucka. Snuskigt lätt, sjuk finish och dessutom körde han hem grejorna till mig. Jag var länge skeptisk och hade nästan gett upp hoppet. Men det finns några kvar som är serviceminded och som verkligen värderar kunden högt. Givetvis tog han betalt, men som kund betalar jag mer än gärna för att få något vettigt ufört åt mig. I övriga sammanhang där vi talar om kund-säljare så suger säljaren ut absolut maximala beloppet mot absolut minsta möjliga utförda arbete/tjänst. Det är sällan man ser att säljaren offrar lite och kör lite goodwill för att få fler kunder eller för att kanske behålla existerande kund. Det är ju bara att kika i denna tråden. Lars Adolfsson har inte fått mycket ris här inte! Han var dessutom jävligt trevlig. Jag rekommenderar Adolfssons! Kan även skicka med ett litet tips... För att göra det enkelt för Adolfsson och er själva, sambeställ! Så slipper han hålla på att plocka formar fram och tillbaka, det blir smidigare frakt och om Adolfsson är på rätt humör kan det kanske bli liiite bättre pris. Skulle han som i detta fallet vara på sitt allra bästa humör så kan det hända att han kör ut grejorna om det är såpass att det lönar sig att köra.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
och samma fråga rörande "vanliga" E30-skärmarna ställs oxå. Fast egentligen kanske man skulle vara mindre lat och maila/ringa honom direkt...
|
||
|
Jaha ja.
Det bästa är ju att slå Lars en pling själv. Men en motorhuv i standardutförande på ca: 5,5 kg kostar nog 16-1700:- En extralättad huv kräver mera arbete och blir således aningen dyrare. En huv i kolfiber kostar 4900:- då väger den typ 1,7-2 kg. En baklucka kostar i häradet kring 1000-1200:- Vad det anbelangar framskärmar i originalutförande så har han en plugg som är delad på mitten. Detta medför en skarv/kant, men det går ju att slipa lite på det så att det blir fint. Jag tror att han kommer att göra en plugg för skärmar i toppskick inom kort. Kan dock inget pris på dom. Såg ett par killar som handlade ett EVo kit till E30. Dom köpte kjolar, bakskärmar och hela bakdelen i glasfiber. Det gick lös på 6500:- inkl frakt. obs! Alla uppgifter är mellan tummen och Västerås... Han kan ha ändringar eller skillnader på priserna. Det som är bra med Lars är att han alltid är resonabel. Men det brukar bli till hans fördel i sista änden iallafall!
Dessutom är det sjukt bra kvalité så man behöver egentligen inte diskutera. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Skärmarna kostar 750 kr styck i nuvarande utförande. Som sagt tidigare så är Lars en trevlig person med hög service nivå vilket är värt mkt. Jag kommer förmodligen att skicka dit min plastfront när jag har modifierat klart den så att han får göra en mall på den.......kan vara praktiskt då fronter går sönder emellanåt.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Vilken typ av skärm är det då John?
Är det originalutförande eller är det M3 variant? Han berättade nämligen för mig att E30 skärm i originalutförande inte blev så bra med den pluggen som han hade nu. Den var nämligen en tvådelad plugg, så han fick en rand på mitten någonstans. Det var han inte så nöjd med. Så frågan är ju vilken typ av skärm det var. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
![]() |
SÄLJES
|
2996 besök totalt |