| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Kvällens favoriter...
|
3206 besök totalt |
|
Kvällens favoriter...
-Satt och kollade igenom lite bilder i datorn, blev extra glad när jag såg dessa låga racers plus en motorbild på en föregångare. Bara att fylla på med egna favoriter...
Brabham BT30, 1.6l F2 1970
Black Brick numera...
Costin Nathan GT
BMW M12 -68 Apfelbeck paralellventile
|
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
BMW M12 'Apfelbeck' tidiga utgåvor hade endel udda lösningar som radial-diametral topp framförallt. Tre stift per cyl på en 4-ventil är nog vad man får plats med om den optimeras ordentligt, förutsätter dock stort borr. Detta för att få en tidig förtändning. Finns numera på endel 4-takt encylindriga roadracing hojar, bla den gamla Rotax motoriserade Uno'n som vann EM för ett antal år sen. Bifogar en annan favoritmorot...
|
Ja
Ja kan bara konstatera att jag har sama smak som Morgan mannen !! Jag var o kollade på Black Bricken på Branc på 80 talet åkte sedan caterham o beställde ett rece kitt. Skulle vara kul o se bilder Brikens hjul häng o motor intallationer. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: Kvällens favoriter...
En tråd som jag alltid kommer att tänka på när det gäller favoriter är denna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag tänker tex på dom här två bilderna..
Man bli alldeles
_________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Re: Ja
Det har väl varit uppe på rejsa tidigare tror jag, även med lite bilder. Motorn är snedställd och bakåtflyttad och sitter där normalt sett passagerarens fötter är (dvs på vänster sida i bilen såklart). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re: Ja
-Godmorgon! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________
Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
![]() |
Bilder o videos
Kvällens favoriter...
|
3206 besök totalt |