Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28269 besök totalt |
Jo jag skall sätta små märken och siffror också så man vet hur mycket man bör fylla ballast-tankarna.
![]() Foto idag av JC ![]() |
||||
Haha! Jag vet inte om Suden är den bästa bilen att göra båt utav... Skämt åsido, det ser skitbra ut! ![]() _________________ Stefan Atterhall Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II) www.carchallenge.se |
||||
Ja vad ska man säga - du är ett smakgeni!!! ![]() ![]() (men jag är ju partisk i frågan...) _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Helt rätt! ![]() ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
![]()
Jag vågade aldrig ta steget att stripa miatan men två vita ränder är respekt.
När du lackar ur på Alfettan, stripa den, och motivationen skall återkomma! |
||||
Hahaha, en amfibiealfa? Pumpa däcken hårt så kanske den flyter, men...inte är den väl så mjukt fjädrad så att behöver skepparexamen istället för körkort? Coolt i alla fall, rock on!...
![]() ![]() _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
![]() ![]() Men jag ska inte stoppa undan sjöstövlarna än... Det saknas ju lite atteraljer på båten, sån däringa vattensplitter i fören vore väl nåt (bulb eller vad de kallar det)? ![]() |
||||
Äntligen!
Bilen gör som jag vill.... ![]() ![]() ![]() Bromskraft bak var fortfarande i mesta laget men nu fullt kontrollerbart tack vare dämparna och iom att den inte studsar bak och reducerventilen på mesta möjliga reducering. Fotat av LinusM från tråden i Eftersnack ![]() och hjulinställning + ratt.... Bara att styra in, baken kommer runt och sen möta med gas utan att styra emot eller korrigera speciellt. Ah, välsignelse. ![]() Däremot visar det sig att föraren drabbats av SBR och under uppvärmningen var jag onödigt yvig och klumpig för jag ville fiska efter var jag hade bilen. Lyckades få till lite mjukhet på sista varvet. Fegade ur lite i båda heaten istället, kom på mig med att köra alldeles för långsamt in i flera kurvorna och tvingas gasa. Men det är ju bättre än att gå för fort in iaf. ![]() ![]() ![]() Så ganska rejält nöjd faktiskt för typ första gången i år. 1,42,85 blev det och jag är bergis på att det finns sekunder att ta på det med mer tid bakom OMP-kringlan och därmed möjlighet att köra med den attack som jag kan och vill ha. ![]() (SBR = Skit bakom ratten) |
||||
![]() ![]() ![]() Med mer inskolning och körträning så kommer det gå fort. Sätt på lite fler fartränder och dekaler så kommer den dessutom se ännu racigare ut, små italienska bilar ska vara dekorerade! ![]() _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Jo det sved bra att få den kommentaren hos Pekka.... "du har ju 11 mm toe in".
![]() Synd bilderna blev suddiga (lika roligt skämt varje gång ![]() ![]() Dekaler, nja.... hur pinsamt är det på en skala med dekaler för saker man inte har på bilen. Typ PiperCross.... ![]() |
||||
onsdagsträning den 23 augusti på Falkenberg.
En till banåka var det i år och utan trailer därtill! Motorväg funkade förvånande ok utan öronproppar och 100-120 km/h marschfart. Bilen funkade bra på banan frånsett oljetrycksblink i högerkurvorna ut på rakan! Argh! Dessutom vaknade oljetryckmätaren till liv och visade lågt tryck vid högt varv. Bakvänt värre.... Jag konfererade med Georg (ursprungsbyggaren) per telefon och det lät inte som det var bra. Men motorn lät OK. Oljan var oxo ok. Mikael Sandbergs Kadett Rally, iskall kärra! ![]() Peter Alfredsson (röd Club Alfa Romeo Challenge Sud) hjälpte mig att visa lite bland givarna och det visade sig att den givare som borde gå till oljetrycksmätaren fanns inte kvar utan uttaget var pluggat och sladden till den låg mot blocket så ju mer jag varvade desto sämre kontakt. Det blev så bra att mätaren betedde sig linjärt som vanligt.... fast baklänges. ![]() ![]() ![]() ![]() I depån bredvid en väldigt snygg dekaltrimmad Miata ![]() Dessa sladdar tillsammans med grejerna till generatorn och vattentemp ungefär det enda jag inte rörde under elsystemsgenomgången, så det är bara att tacka och ta emot.... det blir nya sladdar, nya kontakter och ny dragning så de sitter där de skall. När detta var utrett var det bara att gasa på tills bensin, däck och bromsbelägg tog slut. Bilen gick fint som bara den, tog inga tider själv men det var en bunt Miator med som gick ganska jämnt och de hade runt 57 sek (obs ny chikan) . På vägen hem började det hällregna och då kändes det gott att ha tak och ordning på resten av elen... Värmepaket finns ej men det kommer in värme ändå eftersom motorn sitter i rätt ände (!!! ![]() |
||||
Nu är hösten kommen och det är nog färdigkört för i år vad det verkar.
![]() Bilen står i garaget med täcke på och väntar på lite ömhet. Bla ligger 3 racestolar och 4 underreden i den nu.... nej det blir inte tresitsigt utan lite pussel för att fixa vagnbok och sen vill jag nog uppa bromsarna. ![]() Tillbakablicken på säsongen nu visar lite Sprint och två banträffar, så det får väl ses som OK. Därtill har det ju varit licensinstruktör med SVKG, och två events som instruktör, Porsche Center Göteborg och APE / Bildelsspecialisten. |
||||
Helt irrelevant bild men kul tycker jag:
![]() ![]() ![]() |
||||
_________________ Erik Sjöström Member of Scuderia Dieci Isole. Alfasud Sprint -78 -rejsbilen Lancia Delta HF HPE -98 -bruksräsern Skapare av www.lanciadelta.se |
||||
Nu har jag monterat min beg men hela Momo rookie stol så ett steg till för bilen mot vagnbok! originalfästet (ombyggt från nån bil
![]() Det tog sin rundliga tid att pussla dit dock. ![]() ![]() Sååå: +potentiellt vagnboksgodkänt +snyggt med nytt fäste +snyggt med hel stolsklädsel +sitter lite lägre, ratten nu i lägsta position. Ja, Sud har justerbar rattstång! ![]() ![]() +mycket lättare! +bra fungerande justering +inget glapp - dyrt ![]() ![]() Tyvärr ingen kamera eller våg i aktion. |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28269 besök totalt |