| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka chassimoddar - mest valuta på min bil (Golf GTI Mk1)?
|
7197 besök totalt |
|
Fuling-
ok, då blev det lite närmre där det ska va. Men åt h-vte för långt ifrån ändå! ok, drop-stops, är det ok med SBP? Har du möjlighet att hjälpa mig med det vi diskuterade över PM igår? Mvh Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
||
|
Har du inte dropstop så gnäller SBP.
Nu har jag ingen aning om hur fjädersätena ser ut bak och fram. Fram skulle jag vilja gå ner i ytterdiamter, är det möligt?
Det löser vi _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Tja! En Glasfiberhuv från RP -Glasfiberdelar (http://home.swipnet.se/rpglasfiber/) kostar 1100:- . Du kan få den i lätt eller ultralätt utförande. Det senare innebär ca 2 kg... Efter ett par lager epoxilack väger den det dubbla. Den håller däremot inte att sitta i original gångjärn, så det är huvlås x4 som gäller. Kan tydligen fladdra lite när det går undan, smaksak tycker jag.
Dito framskärmar ligger styckevis på ungefär samma pengar men brukar gå att finna bland rallyfolk till små pengar. Taklucka i samma material - 800:-. En annan billig grej är att investera i en lite djupare ratt, tex. OMP Corsica med 90 mm från kringla till nav. Sen sänker man helt sonika ned rattstången nån tum. Då kan du flytta tebax och ned stolen! Inga revolutionerande viktförändringar, men viktfördelningen i en så liten rackare som mk1:an har garanterat påverkats i positiv riktning. Väl mött! _________________ Andreas Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vilka chassimoddar - mest valuta på min bil (Golf GTI Mk1)?
|
7197 besök totalt |