Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
884 besök totalt |
ang. att bygga bränsletank?!
Har kommit till punkten då jag ska börja bygga min bränsletank.. Kommer att bli en tank som är delad inuti så man får en del för race och en för vanlig... behöver alla tips man kan få, vad man bör tänka på osv. Ska man ha dubbla bränslesystem eller hur löser man det? vilket material är bäst? Hur gör man med skvallskydd bäst och hur gör man med för pumpar och allt sådant? Alla info tas tacksamt emot! _________________ Smärtan är tillfällig, Förlusten är evig! |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
En del moderna människor kör med en mappning för gatan och en annan när de kör på bana. Då slipper de köra på dyr racesoppa på gatan där de inte har lika högt laddtryck eller andra parametrar som är lite elaka.
Har man tvådelad tank slipper man stå och blaska och byta soppa utan vrider bara om en ballofix och knappar om till den andra mappen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
precis som lennart säger så ska jag ha två mappar med olika bränsle..
har funderat på detta att bara bygga två tankar med skvallskydd för bränslemätarna och sedan ha catchtank eller förtank som det också kallas sen är det väl bara att dra två ledningar fram till fuelrailen och ha en kran eller liknande där och sedan ha en switch i bilen där man kan byta pump! exakt hur fungerar det med förtank och pumparna till det? _________________ Smärtan är tillfällig, Förlusten är evig! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
884 besök totalt |