| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Volvo 242 -75 16v TURBO
|
2566 besök totalt |
|
Tänkte sälja mitt projekt innan vintern kommer då jag behöver garaget till annat! Bilen är en volvo 240 -75 som har vunnit andrapris på Vallåkra träffen under 80-talet. Den är taksänkt 8cm och har skärmbreddare + måsvingedörrar mm. Motorn är bytt till en fabriksny B204ft som är en 2liters 16ventilare med turbo På 190hk och 290nm orginal, som är mycket lätt att trimma! Insprutningen är inte helt komplett så motorn är alldrig startad! Bygg i vinter och ha en fet bil nästa sommar, som varit med i Bilsport Motor: Volvo B204ft, 16V Turbo med LH2.4 FET. Transmission: 4-växlad+OD manuell låda, 4.10-1 axel. Effekt: 190hk, 290Nm Fälgar: Breddade originalfälgar 8" fram 10" bak . Inredning: svart skinn. Höstpris: 20 000:- eller bud (OBS! inga skambud och motorn säljs inte löst!) En Pitpro 06 125a kan tas i byte för max 10 000:- Bilen finns utanför Linköping. mattias_gustavsson@msn.com
_________________ Mattias Gustavsson |
||||
Tyckte jag sett den förr Sorry om jag förstörde säljtråden!
Hoppas du får den såld! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
För alla bilar i värden bevara denna "hemska" 80-talsstukade bil
skämt och sido, hoppas den bevaras i detta skick till eftervärlden. / Kristofer _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
Absolut....kom som den är , till banträffarna, min andemening! _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2566 besök totalt |