Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bakvagnsbussningar E30?
<<   1, 2
3325 besök totalt
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Nej inte nu nä...
Nu har ju förklaringen kommit.

Men för mig, innan den kom, föreföll det mycket märkligt att kopparfettet eventuellt skulle apliceras på bussningen.

om hylsan skall röra sig med det som skall bussas av låter det mer rimligt att gegga på fettet på den.

Det lät ju som att fettet var till för att grejorna skulle glida på bättre eller att det skulle bli lättare att pressa in bussningarna i passhål osv.

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006

Men seriöst... Nu har ju jag fått på skiten utan kopparfett.
Undrar verkligen om det stannar kvar något kopparfett mellan bussning och hylsa när man pressar ihop det. Det kändes och såg ut som att det var så tajt mellan de båda, att hylsan bara skrapade av och sköt kopparfettet framför sig.
Gick iaf "väldigt" enkelt att pressa på grejorna efter att ha kapat bort en bit på ena bussningshalvan och sedan sprejat på såpvatten.
Vad säger ni? Hur ska jag göra?

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

elpe300 skrev:
Vad säger ni? Hur ska jag göra?

Kör så det gnisslar

Nej då, prova och köra som du gjort. Har du tur så ligger såpan kvar och räcker till så att säga.
Det kanske gnisslar och lever om lite och då är det kanske läge för lite lithiumfett eller koppargucka.

Ekeby
Här sen Maj 2006

Men för att kopparfettet ska ligga kvar måste där ju finnas en spalt mellan bussning och hylsa. Spalt är det sista man har, iaf på dessa bussningarna...

Bakvagnsbussningar E30?
<<   1, 2
3325 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande