| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
MAP sensorer
|
1367 besök totalt |
|
MAP sensorer
Har letat å letat efter Bosch eller Siemens/vdo MAP givare för 1bar (105-115kpa) men finner inga vettiga. Skall vara för vanliga sugmotorer. Är det någon som har lite koll på vilka "nyare" bilar som har sådana här givare orginal? Märke, modell, års modell uppsakttas stort! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Mja...jag plockade av EDIS från någon grön historia varrs namn jag inte riktigt minns. Typ en kombi som kom efter Sierra. Tror det var en Scorpio. MAP-sensorn sitter kvar i motorrummet. Det borde ha varit en 1998:a eller nått sånt. Ska jag plocka av den och skicka den eller? :=) _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Ja, gärna! men innan dess, hittar du något artNr på den så är det guld värt! Vill bara kolla om den är innaför gränserna (0,1-1,15bar) _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Det är en sugmmotorbil så jag har svårt att tro att den inte skulle vara en 1-bars MAP. Det finns lixom ingen anledning att köra med något annat utan överladdning. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Nä de är klart, men den kan oxå vara styrd av sinusvåg(olika frekvenser alstrade av olika vaccum) isf 0-5v som dagens. Uppskattar din hjälp
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Vad är skillnaden mellan att köra med spjällägesgivare och Mapsensor???
Jag förstår skillnaden mellan de olika systemen, men är inte med på vilka för- och nackdelar de medför på en sugmotor! _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
|
Jag hittar inte det BOSCH numret i deras katalog. Bosch Motorsport verkra ha en variant som man skulle kunne använda, men dom kostar lite granna. Fördelen med denna är väl att den är lätt att montera då de har riktiga fästen för M6. Dom AC Delco jag har sett har bara plastfästen, avsedda för OEM insug.
http://www.bosch-motorsport.com/pdf/ _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
MAP sensorer
|
1367 besök totalt |