Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6243 besök totalt |
Precis du måste ju gå in i depå varje varv så du kommer ju aldrig ett gelt, BTG är Bridge to Gantry. Bron kommer väl strax efter starten och gantryt innan du går i depå. ![]() Kolla https://rejsa.nu/ringenkurs/ Bild 1 antar jag visar "bron" med vägen som går över vägen. Sen i bild 10 så finns gantry med. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Re: Inget nytt rekord på ringen!
Är det en bild som du tagit själv, eller har du hittat på nätet? Jag har själv letat lite efter bilder från senaste NR-besöket vid Scuderia-kursen, men inte hittat något. Tips på länkar mottages tacksamt. Det fanns ju gott om kameror på plats i alla fall, och det brukar ju alltid dyka upp bilder på nätet lite här och var... |
||||||||
Hhhhmmm...
Sitter här och undrar hur många det är i Sverige som verkligen har en aning om hur fort sub 7.40 är på Nordslingan eller vad som krävs för detta i form av fordon, tuning/chassi produkter mm samt viktigast av allt - erfarenhet - oavsett det gäller bil eller motorcykel!!?? Jag har personligen i år vart under dessa tider på motorcykel mer änen gång vilket var det värsta & det bästa jag upplevt på motorcykel då banan inte ger en någon chans till misstag vilket jag tyvärr fick uppleva under uppvärmnings varvet inför ett fart test då jag pga ett teknisk misstag gick omkull och total skrotade vår mc!! Men tyvärr så godkänner inte man på Nürburg ring inte längre några officiella rekord försök på motorcykel på Nordslingan pga farorna med detta vilket egentligen är ett riktigt beslut då antalet döda motorcykel förare antagligen skulle öka drastiskt!! Men att köra sub 8 minuter på Nordslingan som Q gjort med sin Porsche som faktiskt gränsar på att vara antik och utan det senaste inom racing kan man inte annat än säga BRA GJORT - kanske till och med en aning galet!! ![]() Hur som så siktar SWT Racing med vår 2006 års Impreza STI på tider mycket nära 7.30 minuter eller under denna tid varför vi nu kanske får på huvudet för att vi skriver detta vilket är helt OK - men utan mål så kommer man ingen stans varför jag hoppas fler personer & team satsar fullt ut på 7.30 tider på Nordslingan!! ![]() Mvh, Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
En mkt intressant tanke, jag har aldrig kört sub 8 själv men jag fick mig en resa ![]() Men så här efteråt så vet man ung vad som krävs av både fordon och förare att sätta låga 8:or, respekt. ![]() /Magnus |
||||||||
Efter mina första 25 varv på ringen och precis kommit en liten bit under 9 minuter och tycker då att det börjar röra på sig ganska bra ![]() ![]() En fråga angående tiderna som nämns för Impreza STI på 7.30, pratar vi BTG eller helvarv? Ibland blir det lite snurrigt med alla tider i trådarna när det gäller rekord, eftersom det ibland avses BTG och ibland helvarv. ![]() Helt rätt att sätta upp höga mål! Med talang, erfarenhet, pengar och en hel del tålamod tror jag säkert att målet kan uppnås. Jag säger bara, lycka till! ![]() |
||||||||
Jag körde ett helt varv tätt efter Zakspeed Vipern sist som jag var nere. Då gick det på 8.05 BTG inkl. ett parti på några hundra meter med 50-begränsning p.g.a. en olycka. Samt diverse långsam trafik i vägen, som vanligt... ![]() |
||||||||
hur fort
en fråga till er som verkar ha koll på ringen : om man åker runt nordslingan inklusive hela GP banan på 9.33 hur skulle då den berömda BTG tiden vara ungefär? om det hjälper så är redskapen en Porsche gt3 cup. |
||||||||
Re: hur fort
Jag har åkt exakt den tiden i en M3 på VLN och det motsvarar ca 7.47 fullt varv på Nordslingan. Skulle tro en GT3 Cup gör Gantry-BTG på ca 23 sek mao en BTG tid på ca 7.24. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Jojo, Tack för svaret men VLN körde du verkligen hela Gp slingan då som det görs på 24timmars . Har för mig att VLNracen har en bansträckning som genar ganska mycket på GP banan och man åker inte hela varvet där.
|
||||||||
Grattis Erik. Ser att du är under 8! Jag fick till ett 8,23 BTG varv i torsdags, men med lite trafik. Känns som mycket stor skillnad när man kan köra nästan helt ostörda varv.( jämfört med "svenskhelgen" ). Vissa partier "flyger" man ju faktiskt, då man håller fullt. Nu tror jag att jag behöver dina hk för att komma mkt längre!?! ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Det är ingen galning som bygger en special bil endast för endamålet att försöka slå det absoluta varvrekordet? Det är ju visserligen så sjukt snabbt men med en modern bil och en utomjordisk förare så borde det väl kunna gå?
![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||||||||
Du har helt rätt, åker man hela GP banan - vad det nu kan vara sista km (?) - så stämmer inte den tiden. Tyvärr ingen koll vad det kan ta sista biten. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Det skiljer tydligen 950m på banlängden och gör man det enkelt för sig och använder medelhastigheten(som säkert blir lite missvisande) så tar dessa 950m drygt 21 sekunder att averka. Min slutsats är att då Bli BTG tiden CA 7,05-7,10 GORDON/Anders Levin |
||||||||
tack tack Magnus,
Vi är inne i slutfasen med all planering tillsammans med Michelin. Det är väldigt hårt reglerat under dessa industripooldagar kan jag intyga. Många procedurer och krav och berörda parter att få klartecken från. Nästa vecka så kör bla BMW med sina bilar och de körs på Michelindäck ![]() ![]() Vi kommer åka ner måndag morgon och testar under tisdag fm. Sedan får situation och väder avgöra vilken utav de tre dagarna som vi beslutar att satsa ALLT på. Vi hoppas att vi samtigt får en möjlighet att knyta många intressanta kontakter på plats för fler framtida tidsjakter ![]() Det enda som kommer stoppa oss att åka ner är om de varnar för dåligt väder hela veckan. Bäst att få det sagt här och nu så ingen undrar ifall i avbryter vår resa ![]() |
||||||||
Lycka till!!! ![]() Vad satsar ni på att komma ner på för tider? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
tack peter, vi satsar på minst 7:30 |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6243 besök totalt |