| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Golf II 16v med weber 45:or SÄLJES!!!
|
2540 besök totalt |
|
Som rubriken lyder så säljer ja nu min Golf. Säljer den pga nya intressen. Ägt och haft den som bruksbil den sen 2000, men de senaste 3 åren har den endast använts till lite bankörning och stripp. Det är av -87 års modell, svart och bilen har rullat ca 26000 mil. Motor och växellåda har renoverats för endast ca 30 mil sedan! Utrustning bilen: G60 skärm- och tröskelbreddare Bilstein stötdämpare runt om Fjäderbenstag x3 Sparco läderratt Blåa baklysen Ögonlock 15"-alufälgar med mkt bra 225-däck Utrustning motor och växellåda: 1,8-liters block Frästa kolvar för högra ventillyft Portad 16v-topplock(kr) med 283-graders kammar(hydrauliska, lyft: 11,50) med ställbara kamdrev(dubbla) Dubbla weber 45mm-förgasare med tillhörande insugsrör(ej hemmagjort!), luftfilter(pipercross) och bränsletrycksregulator(från TG-motor) Extractorgrenrör 4-2-1(inte JT!) 2,5"-avgassystem Bortaget varvstopp orginal växellåda(020) Synkringar borttagna Lägre utväxling (5:08, toppar ca 170-180km/h vid maxvarv) Sellholm lamelldiff Byggkostnad för bara motor och låda ligger på över 30000:- Pris: 23000:- BVSA Tel: 070-5194292 Finns i olofström, Blekinge. Vid seriöst intresse så ring gärna. Jag har säkert glömt skriva något. Jag kan skicka bilder på den via mejl, eller går ni in här: http://www.blocket.se/vi/9664935.htm _________________ Ola Håkansson |
|
Lättare o få i växlarna snabbare både neråt och uppåt.
Men den största anledningen är nog att vid snabbare växlingar en längre tid sliter ut ringarna, och till slut så fastnar växlen i lägena... Har renoverat 16v-lådor några ggr pga av de, så denna lådan tog jag väck dem och nu finns inte problemet längre. Du får byta olja lite oftare bara. _________________ Ola Håkansson |
![]() |
SÄLJES
|
2540 besök totalt |