Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Biltransportsläp (dubbelaxlat) -SÅLT-
6203 besök totalt
CI
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Dubbelaxlat biltransportsläp med nuvarande totalvikt på 1460 kg och lastvikt på 1080 kg.
Det är nedregistrerat från 1500 kg totalvikt och 1120 kg lastvikt men kan mycket enkelt registreras upp igen.

I övrigt är det ett ovanligt lätt dubbelaxlat biltransportsläp som därför lämpar sig bra för dragbilar med "begränsad" dragvikt. Går mycket stabilt och bra!
Vinsch finns liksom både sommar- och vinterhjulsuppsättningar
Lastbredd 1830 mm
Lastlängd ca 3800 mm

Nyskattat och nybesiktigat med nya stötdämpare.

Pris: 14500kr eller högstbjudande

Släpet finns nära E20 en bit norr om Vara.

Sökord: biltrailer trailer släpvagn bilsläp

MVH
Andreas
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tippbart eller med ramper?

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
BTG skrev:
Tippbart eller med ramper?

Ramper. Kan skicka med 2 relativt korta ramper.

EDIT: Inventerade våra ramper och kom fram till att jag klarar mig utan dessa två.
Citera
stef
Gamleby
Här sen Sep 2006

årsmodell?

mvh/ stefan johanssson

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
stef skrev:
årsmodell?

mvh/ stefan johanssson

-76
Citera
Co-tec
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag kan tillägga att knäcken på släpet är anpassad för mycket låga bilar.

Audi 80 GTE Quattro -86
Audi S6 -97
Lupo 3L -04
Citera
CI
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
För 60000kr jämt så skickar jag även med en dragbil, en Passat Variant TDI -98.
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006

Re: S: Biltransportsläp (dubbelaxlat)

Andreas Ingemarson skrev:

Lastbredd 1830 mm
Lastlängd ca 3800 mm

Är lastbredden maxbredden mellan skärmarna, eller finns det kanske några milimeter till att tillgå om man är optimist?
Dessutom undrar jag hur långt överhäng man får plats med framåt. D.v.s hur långt är avståndet mellan yttersta framkanten på flaket och det snedställda stödet för vinschstolpen? Detta mätt på en höjd från flaket av 60mm. Jag undrar helt enkelt om vår splitter kommer att slå i stolpen innan bilen står där den bör, för bra lastbalans.

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Dubbelaxlat biltransportsläp med nuvarande totalvikt på 1460 kg och lastvikt på 1080 kg.
Det är nedregistrerat från 1500 kg totalvikt och 1120 kg lastvikt men kan mycket enkelt registreras upp igen.

Kan man regga upp släpet ännu mer? 1700 till exempel?
Våra 944-or väger 1300 kilo...

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Michael Karpers skrev:

Lastbredd 1830 mm
Lastlängd ca 3800 mm

Är lastbredden maxbredden mellan skärmarna, eller finns det kanske några milimeter till att tillgå om man är optimist?
Dessutom undrar jag hur långt överhäng man får plats med framåt. D.v.s hur långt är avståndet mellan yttersta framkanten på flaket och det snedställda stödet för vinschstolpen? Detta mätt på en höjd från flaket av 60mm. Jag undrar helt enkelt om vår splitter kommer att slå i stolpen innan bilen står där den bör, för bra lastbalans.

Lastbredden är mellan skärmarna och jag tror att det finns 2-3 millimeter till men sedan är det nog stopp. För att svara på fråga nr 2 så måste jag skicka ut farsgubben till garaget för att mäta då jag själv har 12 mil dit. Jag får återkomma med svar om detta.
Citera
CI
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

FredrikÅ skrev:

Kan man regga upp släpet ännu mer? 1700 till exempel?
Våra 944-or väger 1300 kilo...

Detta går nog inte att genomföra utan att minst byta ut en eller flera delar. Jag antar tex att axlarna inte är godkända för mer. Krävs det att man bygger om halva släpet så känns det inte riktigt motiverat. Det är bara att lätta ner 944:an så den blir optimal för klass 2 istället!
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006

Lastbredden är mellan skärmarna och jag tror att det finns 2-3 millimeter till men sedan är det nog stopp. För att svara på fråga nr 2 så måste jag skicka ut farsgubben till garaget för att mäta då jag själv har 12 mil dit. Jag får återkomma med svar om detta.

Hej igen, du behöver nog inte skicka ut farsgubben. Tyvärr blir släpet för smalt... Trist!

MVH/ Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Detta går nog inte att genomföra utan att minst byta ut en eller flera delar. Jag antar tex att axlarna inte är godkända för mer. Krävs det att man bygger om halva släpet så känns det inte riktigt motiverat. Det är bara att lätta ner 944:an så den blir optimal för klass 2 istället!

Misstänkte att det var så det låg till.. Synd - det är verligen ett "lagom" släp i övrigt... thumbs up

Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005

I övrigt är det ett ovanligt lätt dubbelaxlat biltransportsläp som därför lämpar sig bra för dragbilar med "begränsad" dragvikt. Går mycket stabilt och bra!
Lastbredd 1830 mm
Lastlängd ca 3800 mm

Jag blir grymt sugen på att lägga ett bud...
MEN isåfall måste det gå att typa ner släpet till 1300 kg totalvikt.
Går det och räknar jag rätt att det isåfall skulle få 920 kg lastvikt?
Hur krångligt är det och vad kan det kosta? (har letat på vägverkets och bilprovningens hemsidor utan att hitta info)

Citera
CI
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

matfo skrev:

Lastbredd 1830 mm
Lastlängd ca 3800 mm

Jag blir grymt sugen på att lägga ett bud...
MEN isåfall måste det gå att typa ner släpet till 1300 kg totalvikt.
Går det och räknar jag rätt att det isåfall skulle få 920 kg lastvikt?
Hur krångligt är det och vad kan det kosta? (har letat på vägverkets och bilprovningens hemsidor utan att hitta info)

Yep, du har räknat rätt angående vikten.
Huruvida det går att typa ner till 1300kg vet jag inte säkert men jag skulle tro att det är möjligt om man byter ut någon del på släpet som då motiverar en sänkning av totalvikten. När föregående ägare typade ner det till 1460kg lånade han enligt uppgift 4 däck på en däckfirma som var smalare än orginalhjulen, rullade igenom besiktningen med dessa och lämnade sedan tillbaks däcken till däckfirman samma dag.
Jag hittar inte heller något pris på registreringsbesiktning för släp på Bilprovningens hemsida.
Citera
CI
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Sålt.
Citera
SÄLJES
6203 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande