Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10962 besök totalt |
Jag fattade som att ni skulle vara med och köra någon uppvisning, men i själva verket strögade ni alltså bara...
![]() Det hade ju annars varit jättekul med några historiska rallybilar som pausunderhållning. Eller varför inte som huvudunderhållning? ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
Ja det hade varit skoj att få visa upp sig lite men de har inte kommit på detta i motorklubben, hade dock min förra bil utställd i samband med rallyt i fjol. Hittar tyvärr inte alla bilder men här kommer några.
![]() ![]() Det är nästan så man skulle ha haft huven kvar ![]() _________________ Lollo Uhlin. |
Jarå det gjorde lite skillnad.
Har i vinter fixkat lite till med bilen, monterat en 4vxl låda med SP1 drevsats och V4:ans slutväxel, bilen blen mkt roligare att köra. Satte även på skivor och ok från V4:an. Bildr kommer. _________________ Lollo Uhlin. |
Riktigt snygg bil!
Trevligt nostalgirallystuk du fått till med rätt enkla medel. Har en -64:a som jag tidigare åkt bana med i historiskt som jag tänkte jag skulle bygga något åt det hållet du har, så det inspirerade en hel del att se bidlerna på ditt bygge. Får skynda mig lite bättre med nya banbislbygget, så man kan ge sig på rallynostlagin sedan. En fråga: instrumentgrupp och knappar ser ju ut osm nya (det gör de inte i min 61:a) Var de så fräscha eller har du lyckats putsa upp dem till detta skick? Funderar på hur jag får det fina skicket på min mer patienrade ![]() Din förra 61:a är det den som Stellemark i Halmstadtrakten köpte? Den har jag fått nöjet att prova i så fal, också en trevlig bil i rallynostlagistuk. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Hej Bosse.
Tack. Det stämmer att det är min gamla trotjänare Stellemark har, hörde att han skall byta ut den rasliga motorn, har den gått sönder eller byter han ändå? Den motorn har ca 23-24000mil bakom sig utan att varit öppnad enligt förste ägaren. ![]() Instrumentbrädan var så fin när jag köpte bilen, hade då bara gått 5600mil då, nu ca 6500mil. Här kommer några fler bilder. ![]() ![]() _________________ Lollo Uhlin. |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10962 besök totalt |