Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6833 besök totalt |
Hmm ja det är inte lätt det här, men ett rent tävlingsredskap är tanken, bilen är i mitt tycke "färdig", att modifera denna till en tävlingsbil känns inte rätt, den är för fin för det.
En optimal banmötesbil helt enkelt, hänger med det mesta (beroende på inblandade chaufförer) för en rimlig peng _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
Frontläpp
Hej, Jag är ny på rejsa och håller på med en 968 som förhoppningsvis skall bli en trackday-bil till slut. Jag är på jakt efter en framläpp, hur har du fått tag på din? Sedan är jag intresserad av att höra om du bytt växellådsfäste på bilen, jag tycker att jag kan känna en rörelse någon tiondel efter jag åkt över en skarv eller liknande. Funderar på om detta kan vara växellådan som jag känner röra sig. Någon erfarenhet av detta? Vi kanske ses till våren... Mvh Stefan, vit med diff...;-)... _________________ Stefan Qvist Porsche 968 vit, förare i Blommenhof racing, MSLS |
Hej Stefan,
Fredrik Cednert säljer fina läppar! Ja, detta märks inte minst vid slalomkörning... fästet är mycket mjukt, men ett solitt fäste tror jag inte heller blir bra då motorn rör sig... möjligtvis ngt i i plast vore bra, har dock ej sett var man kan hitta detta. _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
Nu har jag sålt min bil, till en man som kommer synas på banmötena nästa år!
Titta i backspegeln efter en gul 68 med svarta kylluftsintag istället för dimljus!!!! Jag återkommer när jag har hittat ngt nytt! mvh Johan Bernås _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6833 besök totalt |